معاون پرورشی و تربیت‌بدنی بهارستان دو:

هدف از اجرای طرح مروجین سلامت در مدارس تأمین، حفظ و ارتقای سلامت نسل جوان است

بهارستان دو (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی بهارستان دو، به اجرای طرح مروجین سلامت در مدارس تاکید کرد و گفت این طرح در راستای فرهنگ سلامتی و خودمراقبتی دانش‌آموزان نسل جوان در جامعه است و در اجرای این طرح، اقدامات لازم انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۱۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
هدف از اجرای طرح مروجین سلامت در مدارس تأمین، حفظ و ارتقای سلامت نسل جوان است

روح‌اله چراغی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی، ضمن اشاره اهمیت به ویژگی‌های طرح مدرسه مروجین و هدف از اجرای این طرح گفت: ما باید ملزومات این طرح مثل شناسنامه‌ سلامت، اتاق‌بهداشت و رابط‌ سلامت که در اجرایی کردن این طرح ضروری است را در مدارس مستقر کنیم که در راستای ترویج فرهنگ خود مراقبتی و سبک‌زندگی سالم دانش‌آموزان، پرورش نسل‌سالم و جوان جامعه گام مهمی برداشته‌باشیم.

در ادامه جلسه رحیمه رحیمی کارشناس مدارس شبکه‌ بهداشت بهارستان بیان کرد: از زمان آغاز شیوع کرونا در ایران که با تعطیلی مدارس مواجه‌ شدیم این طرح به دست فراموشی سپرده‌شد، تا اوایل آذر امسال با بازگشایی مدارس ما گروه تیمی به مدارس اعزام‌کردیم تا دانش‌آموزان را از لحاظ قد، فشار خون، دیابت، چاقی مفرط، لکنت زبان و... معاینه کنند تا اگر دانش‌آموزی مشکلی داشت به پزشک مربوطه معرفی شده که با استفاده از قرص و مکمل داروی یا قرص ویتامین‌های مربوط از بیماری جدی جلوگیری شود.

رحیمی افزود: اکنون بسیاری از خانواده‌ها به وجود برخی اختلالات در فرزند خود پی‌برده به علت فقر مالی یا به دلیل عدم‌آگاهی کافی این اختلالات تصور می‌کنند که رفتارهای ناهنجار کودکانشان، مقتضی سن است و با بزرگ شدن آنها برطرف می‌شود بنابراین نیازی در مراجعه به پزشکان مربوطه نمی‌بینند وظیفه مدارس این‌است که دانش‌آموزان را شناسایی کنند و با معرفی این مراکز به والدین و خانواده‌ها که بصورت رایگان خدمات‌رسانی می‌کند آشنا کنند.

کارشناس شبکه‌بهداشت مدارس بهارستان تصریح‌کرد: در این طرح وقتی به نتیجه مطلوب خواهیم‌ رسید که با همکاری مشارکت فعالانه مدیران، معلمان و مربیان مدارس را داشته‌ باشیم چون مدارس نقش موثری بر خانواده دانش‌آموزان دارند.

وی در پایان عنوان‌کرد: این طرح می‌کوشد تا نوجوان و جوانانی سالم در همه ابعاد جسمی روانی و اجتماعی به جامعه تحویل دهد که کودک و یا نوجوان امروز، به نسل جوان فردا تبدیل خواهدشد اگر در زمان خود، از درمان برخی از مشکلات روحی، روانی و جسمی جلوگیری و درمان شود در آینده نسل جوان و سالمی خواهیم‌داشت و از لحاظ اقتصادی کمک چشمگیری به جامعه شده‌است.

خبرنگار دانش‌آموز: فائزه حسین‌پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار