رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه کانون‌های فرهنگی تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت:

کانون‌های فرهنگی تربیتی مکملی برای آموزش و پرورش هستند

شهرری (پانا) - رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه کانون‌های فرهنگی، تربیتی وزارت آموزش و پرورش از فضای مناسب کانون‌ها برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌های فرهنگی تربیتی مکملی برای آموزش و پرورش هستند

سید علی سیدی، رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه کانون های فرهنگی تربیتی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا از برنامه‌های پیش‌ رو برای پیشرفت کانون‌های فرهنگی، تربیتی گفت: ما در کانون‌های فرهنگی، تربیتی برنامه‌های مختلفی را دنبال می‌کنیم که یکی از این برنامه‌ها، برنامه وزین انجمن‌های ۲۲گانه کانون‌‌ها است که بر اساس نیازمندی و علایق دانش‌آموزان ایجاد شده است و این انجمن‌ها با حضور خود دانش‌آموزان شکل می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: دانش‌آموزانی که به زمینه‌های این انجمن‌های ۲۲گانه علاقه‌مند هستند، تا حدودی رشته‌های کارگاهی را گذرانده‌اند و در یک دورهمی گروهی، برنامه‌ها و فعالیت‌ها را پیگیری می‌کنند. هم اکنون، ۸۰ رشته کارگاهی در کانون‌های فرهنگی، تربیتی در سطح کشور برگزار می‌شود؛ برنامه‌هایی که هم اکنون بیشتر به دنبالشان هستیم، بخش جشنواره فرهنگی، هنری کانون‌های فرهنگی، تربیتی است که امسال با ۶ بخش و ۴۴ رشته در حال برگزاری است که با پایان یافتن بیماری کرونا به صورت حضوری در خدمت دانش‌آموزان خواهیم بود.

سیدی از برگزاری جلسات ضمن خدمت برای مربیان، مدیران و کارشناسان کانون‌های فرهنگی، تربیتی خبر داد و گفت: برگزاری این جلسات سبب بروزرسانی اطلاعات مربیان، مدیران و کارشناسان کانون‌های فرهنگی، تربیتی می شود. همچنین با توجه به تغییراتی که در این ۲سال، در ساختار کانون‌های فرهنگی‌، تربیتی اتفاق افتاد، جلسات توانمندسازی مربیان، مدیران و کارشناسان کانون‌های فرهنگی، تربیتی از ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰ با هماهنگی اداره امور تربیتی، وزارت آموزش و پرورش، اداره فناوری و همچنین اداره امور اداری شروع شد که به صورت یک دوره ضمن خدمت ۱۲ ساعته در دو بخش مقدماتی و تخصصی انجام می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه کانون‌ها چه برنامه‌ای برای افزایش نیروی انسانی دارند اظهار کرد: نگاه امروز به کانون‌های فرهنگی، تربیتی نگاه خوبی است؛ و با توجه به اینکه کانون‌های فرهنگی‌، تربیتی نیازمند نیروهای متخصص فنی هستند، هم اکنون در حوزه ستاد امور اداری و امور حقوقی، دو موضوع نیروی انسانی و نیروی آموزشی را پیگیر هستیم و اخیرا هم بر اساس نیازی که قبلاً اعلام کرده بودیم، دوستان امور اداری با اضافه تدریس موافقت کردند؛ در عین حال چند راهکار دیگر، مانند جذب نیروی انسانی از کانال‌ ها را پیگیر هستیم تا حداقل در بخش نیروی انسانی دغدغه‌ای نداشته باشیم.

خبرنگار دانش آموز: فاطمه بختیاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار