عاشور اکرمی:

در ابتدای کرونا ۵۲ درصد دانش‌آموزان به اینترنت دسترسی نداشتند، اما اکنون ۷۲ درصد دسترسی دارند

پاشایی: دانش‌آموز محور بودن برنامه‌های دهه فجر را باید بصورت عمقی پیش ببریم

تبریز (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد نابرابری و بی‌عدالتی آموزشی به لحاظ کمبود امکانات در دوران کرونا ایجاد شد. در ابتدای این امر در استان ۵۲ درصد از دانش‌آموزان به اینترنت دسترسی نداشتند، ولی با تلاش‌های زیاد اکنون این مقدار به ۷۲ درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۲۴۷۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
در ابتدای کرونا ۵۲ درصد دانش‌آموزان به اینترنت دسترسی نداشتند، اما اکنون ۷۲ درصد دسترسی دارند

جعفر پاشایی در جلسه هماهنگی برنامه های ستاد دهه فجر که در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد با اشاره به اینکه برجستگی حوزه معاونت پرورشی در چند سال اخیر قابل تقدیر و کمیته فرهنگیان و دانش آموزان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی برعهده آموزش و پرورش است، گفت: مسئولیت ذاتی ما نسبت به انقلاب و اسلام ما را وا می دارد که برنامه های باکیفیت در دهه فجر اجرا کنیم. برنامه ها از نظر کمی و کیفی باید عالی برگزار شود. کیفی کردن برنامه ها عمق آن را زیاد می کند.

وی افزود: باید در کنار باشکوه برگزار کردن به کیفی کردن برنامه ها اهمیت دهیم. محله، مدرسه و دانش آموز محور بودن برنامه ها را بصورت عمقی پیش ببریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در این میان بیان دستاوردها به صورت جذاب در مقابل برنامه و روش‌های دشمن باید بصورت گسترده انجام گیرد. اقدامات اغنایی بسیار مهم است. درونی کردن ارزش‌ها باید انجام شود تا خود کنترلی صورت گیرد.

پاشایی در پایان با اشاره به نقش پشتیبانی و حمایتی اداره کل آموزش و پرورش گفت: با وجود تمام محدودیت‌ها به بهترین وجه انجام خواهد گرفت. ما هم مسئولیت فرهنگی و هم دین به انقلاب داریم.

طاهر علمی در ادامه این جلسه گفت: دهه فجر هر سال فرصتی برای تقویت تربیتی دانش آموزان در حوزه سیاسی و دینی و دمیدن روح امید و وفاداری دانش آموزان نسبت به انقلاب و امامین انقلاب و فراهم ساختن زمینه فعالیت‌های خلاقانه هنری، فرهنگی، دینی و قرآنی دانش‌آموزان در مدارس است.

وی افزود: تدوین برنامه های دهه فجر با تمرکز بر مدرسه، ایجاد زمینه مشارکت همه دانش آموزان در این برنامه ها، تاکید بر جایگاه رفیع ولایت فقیه در پیروزی و تداوم انقلاب، توسعه فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت و توسعه مهارت‌های دانش آموزی در بخش‌های مختلف و فعالیت های اخلاق محوری با توجه به آسیب‌های اجتماعی و تقویت غرور ملی و دینی و ایجاد وحدت، همبستگی و همدلی با استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی از جمله رویکردهای اصلی برنامه‌های امسال دهه فجر خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش افزود: امسال ۴۳ عنوان برنامه برای دهه فجر در استان داریم که با ۴۰۰ برنامه منتخب کمیته فرهنگیان و دانش آموزان ستاد دهه فجر استان در مناطق و نواحی خواهد شد.

عاشور اکرمی نیز در این جلسه با اشاره به نحوه ادامه فعالیت مدارس گفت: ادامه فعالیت مدارس مانند نوبت اول اقتضایی است و مدارس با رعایت اصولی که داده شده است، ادامه مسیر می دهد. از این اصول می توان به فاصله ۱.۵ متر از هر طرف با دانش آموز دیگر اشاره کرد که مبنای حضور دانش آموزان در مدرسه است. رعایت شیوه نامه های بهداشتی دیگر به مدرسه و شرایط آن مربوط است. سلامت فردی و محیطی دانش آموز باید تضمین شود.

وی افزود: رعایت زمان مصوب آموزش باید انجام شود و زمان آموزش چه حضوری و چه مجازی نباید کاهش یابد. تحقق اهداف آموزشی و تربیتی باید انجام گیرد. کرونا سه اصل را برای جهانیان ثابت کرد. مدرسه و جایگاه آن را هیچ جای دیگر پر نمی کند، هیچ روش آموزشی جایگزین روش حضوری نمی شود، در تربیت عاطفی دانش آموز مشکل ایجاد می شود و هیچ رسانه آموزشی جای معلم را برای دانش آموز پر نمی کند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به مشکلات بخش مجازی تدریس گفت: نابرابری و بی عدالتی آموزشی به لحاظ کمبود امکانات در دوران کرونا ایجاد شد. در ابتدای این امر در استان ما ۵۲ درصد از دانش آموزان به اینترنت دسترسی نداشتند، ولی با تلاش‌های زیاد اکنون این مقدار به ۷۲ درصد افزایش یافته است. سلامت روانی و جسمانی دانش آموزان در این دوران آسیب دید و همبستگی بین دانش آموزان کاهش یافت.

وی در پایان با اشاره به لزوم تبین دستاوردهای انقلاب برای دانش آموزان، ادامه داد: نسل پدران و مادران دفاع مقدس و شهیدان بیشترشان فوت شده اند و اکنون وظیفه ماست که با زنده نگه داشتن آرمان‌های امام؛ عوامل پیروزی انقلاب که نقش ولایت فقیه و مردم و وحدت است را در دهه فجر به دانش آموزان انتقال دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار