اجرای طرح پاد در شهرستان‌های استان تهران با هدف پیشگیری از مصرف دخانیات در نوجوانان

تهران (پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت طرح پاد با هدف ایجاد حساسیت و آگاهی نسبت به مضرات دخانیات در محیط اطراف مدارس، افزایش آگاهی مربیان و معلمان والدین از موضوعات ضد دخانی و روش‌های پیشگیری از مصرف دخانیات در نوجوانان، در مدارس شهرستان‌های استان تهران اجرا خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۴۳۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح پاد در شهرستان‌های استان تهران با هدف پیشگیری از مصرف دخانیات در نوجوانان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سیدمجتبی هاشمی در جریان دیدار با رییس هیئت مدیره و دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور در سخنانی اظهار کرد: امکان ایجاد مرز مکانی و منطقه‌ای وجود دارد ولی شهروندان و فرهنگ جامعه را نمی‌توان مرزبندی کرد و این موضوع پیوستگی فرهنگی در کل استان را طلب می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مختلف حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش، افزود: این آمادگی را اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران دارد که در راستای ارتقاء سطح فرهنگی جامعه از جمله اجرای "طرح پاد" گام بردارد.

هاشمی ادامه داد: بزرگترین منطقه آموزشی کشور یعنی شهرستان شهریار و بالاترین تراکم دانش‌آموزی کشور در شهرستان قدس و در این استان واقع شده‌اند ولی علی رغم کمبود فضاهای آموزشی و پرورشی و امکانات استعدادهای خوبی در شهرستان‌های استان تهران وجود دارد.

هاشمی، بهره‌مندی دانش‌آموزان از فضاهای آموزشی برخی از مناطق این استان را زیر ۲ متر اعلام کرد در حالی که میانگین کشوری آن بیش از 5 متر می‌رسد.

این مقام مسئول گفت: طرح پاد باید مورد ارزیابی قرار گیرد و به دلیل اجرای آزمایشی آن در شهرستان ورامین امکان بررسی و تسری آن به کل استان با توجه به اشتراکات فرهنگی مناطق وجود خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، بیان کرد: متأسفانه آموزش و پرورش دچار آموزش محوری از نوع حافظه محوری است و این گرفتاری مزمن حتی در صورت مرتفع شدن آن از طرف آموزش و پرورش با مقاومت خانواده‌ها و جامعه مواجه است و این یک پدیده اجتماعی چند وجهی است اگر بخواهیم نقش آن را کمرنگ کنیم باید مورد توجه ویژه قرار دهیم.

سیدمجتبی هاشمی، آموزش نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز طرح را از الزامات اجرایی طرح پاد دانست و آمادگی این اداره کل در خصوص پشتیبانی و آمادگی بسترهای لازم اجرای طرح پاد را اعلام کرد.

وی تأکید کرد: تبلیغات امور فرهنگی باید به صورت غیرمستقیم انجام شود مانند، ارتباط مدرسه و مسجد جهت ترغیب دانش‌آموزان به سمت نماز که باعث شکل گرفتن تمایل دانش‌آموزان به نماز خواهد شد و در این راستا مهارت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هم باید به صورت غیر مستقیم به دانش‌آموزان آموزش داده شود و در ضمن استمرار هم داشته باشد تا بتواند تغییر رفتار مدنظر در را دانش‌آموزان ایجاد نماید.

طرح پاد (پیشگیری از مصرف دخانیات در مدارس) با هدف ایجاد حساسیت و آگاهی نسبت به مضرات دخانیات در محیط اطراف مدارس، افزایش آگاهی مربیان و معلمان والدین از موضوعات ضد دخانی و روش‌های پیشگیری از مصرف دخانیات در نوجوانان در مدارس شهرستان‌های استان تهران اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار