هشدار درخصوص 129 ساختمان پرخطر درپایتخت؛ پلاسکو هنوزتائیدیه ایمنی ندارد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت یکی از موضوعاتی که در تهران حائز اهمیت است وجود ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر است که از پلاسکو خطرناک‌تر و بحران‌آفرین‌تر هستند.

کد مطلب: ۱۲۴۲۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
هشدار درخصوص 129 ساختمان پرخطر درپایتخت؛ پلاسکو هنوزتائیدیه ایمنی ندارد

مهدی پیرهادی در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به پنجم دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، اظهار داشت: این روز بنا بر تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی نامگذاری شده است.

وی افزود: هدف از این روز یادآوری و بزرگداشت آن و جلب نظر به مخاطرات عمومی و پدیده های طبیعی مانند زلزله، سیل، طوفان، خشکسالی و شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از آن است.

پیرهادی همچنین در خصوص حوادث تاسف آور هفته گذشته اظهار کرد: رعایت اصول ایمنی به منظور صیانت از جان انسانها و حفظ، نگهداشت، بهینه سازی و توسعه تجهیزات و ماشین آلات از موضوعات مهمی است که همواره به آن توصیه شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: مقررات و ضوابط سختی در تمامی دنیا برای رعایت این موارد به مرحله اجرا درآمده است.

وی گفت: به عنوان نماینده مردم شریف تهران هر ساله باید شاهد چه تعداد حادثه باشیم تا تغییر نگرش مدیریتی و کلان از رویکرد مدیریت بحران به رویکرد پیشگیرانه و کنترل هرگونه عوامل خطر آفرین باشیم و مدیریت خطر در اولویت برنامه‌های مسئولین اجرایی قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در تهران حائز اهمیت است وجود ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر است که از پلاسکو خطرناک‌تر و بحران آفرین تر هستند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر امروز به این ۱۲۹ ساختمان توجه نکنیم یک حادثه و یک بحران دیگر به وقوع خواهد پیوست و نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم.

پیرهادی با بیان اینکه امروز باید به این موضوع فکر کنیم و فردا دیر خواهد بود، گفت: اگرچه شهرداری تهران متولی این موضوع نیست اما واقعیت این است که در تهران ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر، ۳۵۰۰ ساختمان پرخطر و ۲۳ هزار و ۱۸۹ ساختمان میان خطر وجود دارد.

وی تاکید کرد: اگر تمامی دستگاه‌ها برای این موضوع، فکر نکنند شاهد صدمات جبران‌ناپذیر خواهیم بود.

مهدی عباسی هم در تذکری به شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران می بایست برای ایمن سازی 129 ساختمان پر خطر در قالب یک برنامه عملیاتی و گام به گام و زمان بندی شده اقدام کند که بر اساس آن شهرداران مناطق موظف شوند با همکاری مالکین و صنوفی که در آنجا فعالیت می کنند نسبت به ایمن سازی ساختمان ها اقدام کنند.

عباسی افزود: هفته گذشته بازار گل شهید محلاتی دچار حادثه شد که تلفات جانی را به بار اورد در حالی که این ساختمان نیز جز ساختمان های پر خطر بود بنابراین مفروض است در روزهای پیش رو این احتمال وجود دارد این 129 ساختمان نیز دچار حادثه شوند.

وی افزود: ایمن سازی در ساختمان های پر خطر به صورت 100 درصد محقق نخواهد شد اما بخشی از نیازهای اولیه باید در این ساختمان ها رعایت شود.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه می باسیت رعایت ایمنی شهروندان در اولویت قرار گیرد، افزود: هر آنچیزی که نسبت به حفاظت از جان انسان ها در شهر به ویژه در ماموریت هایی که متولی آن شهرداری است و توسط پیمانکاران و عوامل شهری رخ می دهد می بایست در قالب دستور العملی اجرایی شود.

عباسی گفت: در حال حاضر پیمانکاران مسئولیت نگهداری از فضاهای عمومی را در اختیار دارند اگر در جایی بی دقتی شود یا روشنایی دچار ایرادی باشد فردی که در آنجا قرار دارد با دست زدن به اشیا فلزی دچار برق گرفتگی می شود به عنوان مثال در ایستگاه های اتوبوس در مناطق اگر بی دقتی شود اتفاقات ناگواری پیش می آید همچنان که در چند سال گذشته در منطقه 3 شاهد بودیم بی دقتی در نگهداری ایستگاه اتوبوس سبب شده بود قسمتی از سیم با ایستگاه اتصال پیدا کند و متاسفانه یک نوجوان 13 ساله جان خود را از دست داد.

وی افزود: بنابراین شهرداری می بایست مسئله ایمنی و جان شهروندان را در اولویت خود قرار دهد و کنترل و استاندارد های روزمره را به وضعیت مطلوب برساند.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، در واکنش به تذکری که از سوی این دو عضو شورای شهر درباره وجود 129 ساختمان بسیار پرخطر در تهران مطرح شد و تاکید بر اینکه خطر این ساختمان ها از پلاسکو هم بیشتر است، گفت: ساختمان بازسازی شده پلاسکو که در حال تحویل است، هنوز از نظر ایمنی تائید نشده است.

وی افزود: سازمان آتش نشانی باید این ایمنی را تائید کنند و پیش از تایید نهایی نباید واحدهای تجاری در آن مستقر شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار