مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی:

کسب رتبه‌های عالی و برتر توسط معاونت سوادآموزی خراسان‌شمالی در کشور

بجنورد (پانا) - به مناسبت هفته سوادآموزی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی اعلام کرد این استان رتبه‌های عالی و برتر توسط معاونت سوادآموزی کسب کرده است.

کد مطلب: ۱۲۴۱۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه‌های عالی و برتر توسط معاونت سوادآموزی خراسان‌شمالی در کشور

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در این نشست با بیان تبریک هفته سوادآموزی و۷ دی ماه سالروز تاسیس آن نهاد در سال 1358 توسط حضرت امام(ره) گفت: سوادآموزی دارای چهار ویژگی واجب بودن آن بر هر فرد زن و مسلمان، عدم محدودیت در مکان آموزش، عدم محدودیت در زمان آموزش و کسب علم صحیح و درست توسط هر فرد است.

مهدی مودی افزود: در استان خراسان شمالی نسبت به میانگین سوادآموزی در سطح کشور، ٣ و نیم درصد ارتقاء باسوادی داشته ایم و این استان جزو ۶ استان اول در طول ۷ سال گذشته با رتبه عالی و شایسته تقدیر بوده است و همچنین در ۴٠ شاخص ارزیابی در آموزش و پرورش کل کشور، خراسان شمالی دارای رتبه دهم است.

وی با بیان اینکه آموزش حضوری جایگزین ندارد و از مدرسه تلویزیونی و فضای شاد به عنوان آموزش مکمل از آن استفاده می شود، گفت: با توجه به وجود بیماری کرونا، سخت ترین و مهمترین مشکل ما، جذب نوآموزان است و اگر چه این بیماری باعث شده استقبال کمتری نسبت به آموزش در حوزه سوادآموزی شود، اما همه ما، بیشتر نگران سلامت دانش آموزان عزیز، اولیاء و همکاران محترم هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه در جهت توانمندسازی سوادآموزان، با ۳۰ دستگاه مرتبط ۶۰ جلسه برگزار کرده‌ایم، افزود: آموزش مهارت سوادآموزی و مهارت‌های شغلی نوآموزان را به صورت برون سپاری و خرید خدمات آموزشی، به موسسات و... و به شکل مشارکت بین بخشی و انجام ماموریت بر هدف و کار مشترک بر سوادآموزی سپرده ایم و بنابراین به هر میزان که سطح سواد افراد جامعه بالا برود، رشد کشاورزی بهتر و رعایت بهداشت و سلامت جامعه و ... نیز تضمین خواهد شد.

مودی با اشاره به اینکه ١٨۶ هزار و ۴١۵ نفر دانش آموز در سطح استان با تلاش های ٢٠ هزار همکار، در ٢ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند، گفت: امسال نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش پوشش در ثبت نام دانش آموزان داشته ایم که ٣ مدرسه آن با یک دانش آموز در سطح استان اداره می شود و همچنین در بخش میانگین سرانه فضای آموزشی که در سطح کشور ۵ متر و ۲۱ سانت برای هر دانش آموز است، این فضا در استان خراسان شمالی، ۵ متر و ۳۰ سانت است که ٩ سانت بیشتر از میانگین کشوری است.

وی در رابطه با تزریق واکسن توسط دانش آموزان و همکاران نیز افزود: بیش از ۹۸ درصد دانش آموزان ۱۲ سال به بالا و ۹۵ درصد همکاران محترم واکسن ضد کرونا را دریافت کرده اند و همچنین روزانه ۶۰ آموزشگاه استان توسط مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش به همراه اکیپ هایی از اداره کل بهداشت استان مورد بازدید قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در پایان گفت: امسال از هزار و ٧٠٠ نفر همکاری که به افتخار پیشکسوتی نائل شدند، ٧٠٠ نفر از این همکاران، استمرار خدمت داده و مجدد در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت شدند و همچنین ٩٠٧ نفر از معلمان حق التدریس، صد نفر معلم در قالب طرح امین، ۵٧ نفر نیروی معلم قرآنی و ٨٧ نفر نیروی خرید خدمات ایثارگران جذب آموزش و پرورش شده اند که از بهمن ماه امسال شروع به کار خواهند کرد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: در ٨ شاخص ارزشیابی آموزش و پرورش کشور، دارای رتبه اول هستیم.

علی صالحی از برگزاری ١۴۶ برنامه در طول هفته سوادآموزی در سطح استان خبر داد و افزود: برنامه های عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه، حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه، برگزاری مسابقه پرسش مهر ریاست جمهوری، دیدار با مسئولان محلی، برگزاری جلسه های شورای پشتیبانی سوادآموزی در سطح استان، برگزاری مسابقه از وصیتنامه شهید سلیمانی در بین سوادآموزان با همکاری نیروی مقاومت بسیج، تجلیل از فعالان سوادآموزی، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، بازدید از فعالیت های سوادآموزی و برگزاری مسابقه کتابخوانی از شعار سال در هفته سوادآموزی سال جاری برگزار خواهد شد.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار