مسئول رسانه کنگره ملی شهدای دانشجومعلم در گفت‌و‌گو با پانا خبر داد:

رونمایی از نماهنگ «چشم امید» به مناسبت هفته معلم

تهران (پانا) - مسئول رسانه کنگره ۱۰۳۰ شهید دانشجومعلم از انتشار نماهنگ «چشم‌ امید» به مناسبت هفته معلم خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۲۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از نماهنگ «چشم امید» به مناسبت هفته معلم

عرفان نظری در گفت‌وگو با پانا با اعلام این خبر بیان کرد: «چشم امید، اولین سرود تولیدی ستاد کنگره ملی شهدای دانشجومعلم است که مرداد سال گذشته با حضور سرپرست دانشگاه فرهنگیان، رئیس بسیج دانشجویی و نماینده ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان، رونمایی شد. نماهنگ این سرود نیز در بهمن ۱۴۰۲ تولید و امسال به مناسبت هفته معلم منتشر شد.»

نظری در خصوص مضمون این سرود توضیح داد: «سرود چشم امید با محوریت شهدای دانشجومعلم به مضامینی از قبیل اتحاد و یکپارچگی، تمدن‌سازی نوین اسلامی، نقش معلم در ساخت آینده‌ ایران اسلامی و... اشاره می‌کند که از زبان دانش‌آموزان خطاب به معلمان آینده یعنی دانشجومعلمان امروز بیان می‌شود. همچنین در بخشی از سرود، معلم با عنوان «افسر جنگ» خطاب می‌شود و این عنوان از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان که فرمودند: «معلمان افسران سپاه پیشرفت کشورند.» برگرفته شده است.»

وی از شرکت معلمان و دانشجومعلمان کشور در پویش همخوانی سرود چشم‌ امید خبر داد و اذعان کرد: «همزمان با هفته معلم، پویش همخوانی با سرود چشم امید، راه‌اندازی شد که در راستای آن، معلمان و دانشجومعلمان کشور جهت شرکت در پویش این سرود را با دانش‌آموزان خود در مدرسه اجرا کرده و کلیپ آن را به دبیرخانه پویش ارسال کردند.»

مسئول رسانه کنگره ۱۰۳۰ شهید دانشجومعلم کشور با بیان اینکه بیشترین شهدای دانشجو در کشور مربوط به شهدای دانشجومعلم است در تشریح اهداف این مجموعه بیان کرد: «نقش کنگره ملی شهدای دانشجومعلم در آموزش و پرورش، الگوسازی برای معلمان آینده کشور است به‌طوری که دانشجومعلمان می‌توانند در راستای فعالیت‌های این مجموعه با شهدایی از جنس خودشان آشنا شوند و در نهایت با ورود به فضای مدرسه، دانش‌آموزانی با سیره و خط فکری شهدا تربیت کنند.»

وی ناظر بر رویکرد تولیدات رسانه‌ای کنگره ملی شهدای دانشجومعلم ادامه داد: «محتواهای رسانه‌ای این مجموعه به 2 دسته عام و خاص تقسیم می‌شوند. محتواهای رسانه‌ای عام شامل پوستر، عکس‌نوشته، پادکست و... است که روزانه توسط دبیرخانه‌های استانی، تولید و در کانال «حلیف‌مدیا» منتشر می‌شوند. محتواهای خاص نیز شامل مستند، فیلم کوتاه، سرود، نماهنگ، موشن‌گرافیک و... است که تمرکز ما در رسانه کنگره تا‌به‌حال بر همین تولیدات رسانه‌‌ای خاص بوده است.

نظری افزود: «در این‌راستا ستاد کنگره ملی شهدای دانشجومعلم در مجموع 5 اثر رسانه‌ای خاص تولید کرده است که اغلب با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده‌اند.»

مسئول رسانه کنگره ۱۰۳۰ شهید دانشجومعلم کشور همچنین از تولید 3 اثر موسیقی مختص شهیده دانشجومعلم، فائزه رحیمی خبر داد و گفت: «3 اثر موسیقی اختصاصی ویژه شهیده دانشجومعلم، فائزه رحیمی در سال گذشته تولید کردیم که در مراسم چهلمین روز شهادت این شهیده از آن‌ها رونمایی شد.»

وی افزود: «دبیرخانه‌های کنگره در استان‌ها نیز علاوه بر تولیدات عام روزانه، توانسته‌اند ۸ محتوای رسانه‌ای خاص تولید کنند. این تولیدات با مضمون شهدای دانشجومعلم و ناظر بر گویش، آداب و ویژگی‌های فرهنگی هر استان تولید و منتشر شده‌‌اند که این موضوع در نوع خود، حرکت رو به جلویی در عرصه رسانه و اشاعه فرهنگ شهدای دانشجومعلم در کشور محسوب می‌شود.»

در ادامه می‌توانید نماهنگ «چشم امید» را تماشا کنید.

حجم فایل ویدیویی : ۳۸.۰۴M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۴:۳۶ دانلود فایل
خبرنگار : ریحانه عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار