توقیف بیش از 17 هزار مترمربع عایق‌ رطوبتی غیراستاندارد در فارس 

شیراز (پانا) - مدیرکل استاندارد فارس با اشاره به اینکه با شروع فصل سرما مصرف عایق‌های رطوبتی برای پوشش سقف ساختمان‌ها افزایش می‌یابد و با توجه به اینکه این کالا مشمول استاندارد اجباری است، از مصرف‌کنندگان و توزیع‌کنندگان خواست تا مقررات استاندارد را رعایت کنند.

کد مطلب: ۱۲۳۴۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
توقیف بیش از 17 هزار مترمربع عایق‌ رطوبتی غیراستاندارد در فارس 

مرتضی رهنما ادامه داد: هم اکنون تمامی کارخانجات فعال در استان فارس در زمینه تولید عایق‌های رطوبتی دارای پروانه استاندارد هستند و کارشناسان استاندارد بصورت منظم از خط تولید بازرسی، نمونه‌برداری و آزمون‌های لازم را بر روی محصولات انجام می دهند.

وی افزود: در هشت ماهه گذشته از 9 واحد تولیدی عایق رطوبتی استان فارس حداقل 2 مورد بازرسی و نمونه‌برداری انجام پذیرفته و نتایج آزمایش‌ها نشان از کیفیت مناسب محصولات تولیدی استان را دارد.
به گفته وی، یکی از مشکلات عمده در زمینه تولید و عرضه عایق‌های رطوبتی وجود کالاهای تقلبی فاقد علامت استاندارد و یا با جعل علامت استاندارد و بدون هیچ‌گونه آدرس در مراکز عرضه است که کارشناسان اداره کل استاندارد با هماهنگی سازمان صمت و اداره کل تعزیرات حکومتی و همچنین انجمن عایق‌های رطوبتی استان بصورت مشترک گشت نظارتی بر مراکز عرضه در فارس را انجام داده که در این راستا بیش از 17 هزار مترمربع عایق رطوبتی تقلبی کشف و توقیف شد.

رهنما از مصرف‌کنندگان خواست به نشانه‌گذاری عایق‌های رطوبتی که مشخص کننده نوع عایق رطوبتی که برای منطقه سردسیری و یا گرمسیری است و همچنین به آدرس دقیق سازنده و به ویژه به علامت استاندارد و کد10 رقمی زیر علامت استاندارد دقت کنند و با ارسال کد 10 رقمی زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی 10001517 از اصالت استاندارد و غیرجعلی بودن آن اطمینان حاصل کنند.
وی همچنین از مصرف‌کنندگان خواست در زمان نصب عایق‌ها دقت کنند که سطح زیر عایق خیس، خاک‌آلود و ناصاف نباشد و همچنین از خرید عایق‌هایی که حالت روغنی و چرب دارند خودداری کنند.
وی مشخصات ظاهری یک عایق رطوبتی استاندارد، را بدون ترک و پوسته پوسته و عایق زیر فیلم نایلونی باید صاف و عاری از هرگونه حفره و یا برجستگی‌های سست و دانه دانه شده، برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار