نظارت اداره استاندارد بر جایگاه‌های عرضه سوخت CNG در فارس

شیراز (پانا) - مدیرکل استاندارد فارس فعالیت بدون مجوز و تاییدیه مراکز عرضه  CNG را تخلف خواند و افزود در بازرسی از جایگاه‌های سی ان جی، مراکز متخلف تعطیل می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۴۰۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
نظارت اداره استاندارد بر جایگاه‌های عرضه سوخت CNG در فارس

مرتضی رهنما گفت: در استان فارس هم اکنون 130 جایگاه عرضه سوخت CNG وجود دارد که تمامی جایگاه‌های فعال دارای گواهی بازرسی استاندارد هستند.
وی افزود: بر اساس مقررات جایگاه‌های CNG قبل از راه‌اندازی با اعلام شرکت نفت مورد بازرسی فنی شرکت‌های همکار استاندارد قرار می‌گیرند و در صورت رعایت نکات ایمنی و فنی گواهی بازرسی استاندارد برای مدت یکسال برای جایگاه صادر می‌شود.
وی افزود: جایگاه‌داران مکلف هستند یک‌ماه مانده به پایان اعتبار گواهینامه بازرسی با مراجعه به سامانه جایگاه‌های CNG سازمان ملی استاندارد ایران نسبت به درخواست بازرسی مجدد اقدام کنند؛ در غیر این‌صورت ادامه فعالیت آن‌ها بدون تاییدیه مجوز استاندارد خلاف مقررات است.
رهنما گفت: در سال جاری بیش از 250 نازل عرضه سوخت گاز در جایگاه‌های استان فارس مورد کالیبراسیون قرار گرفته و خوشبختانه مورد خاصی از لحاظ مغایرت با میزان حجم گاز تزریق شده مشاهده نشده است.
مدیر کل استاندارد فارس تاکید کرد در صورتیکه در بازرسی‌های فنی ازجایگاه‌ها مورد خطرناکی از لحاظ فنی مشاهده شود مراتب برای قطع سهمیه گاز به شرکت نفت اعلام می‌‌شود.
وی در پایان افزود: مخازن تحت فشار این جایگاه‌ها هر 5 سال یکبار باید مورد آزمون فشار و ایمنی قرار بگیرند.
مدیر کل استاندارد فارس همچنین فرآورده غذایی با نام تجاری « آدلین» و « یوتا» را غیراستاندارد اعلام کرد و افزود: این فراورده‌ها در زمینه مواد سرخ شده بر پایه غلات بوده که با جعل علامت استاندارد یا بدون علامت استاندارد در سطح بازار عرضه می‌شود.
وی نمک‌های خوراکی بانام تجاری "سالی "و"بانی" را غیر استاندارد اعلام کرد و از همشهریان خواست از خرید و مصرف این کالاها خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار