مدیر کل استاندارد خبر داد:

پروانه استاندارد تنها تله کابین در فارس صادر شد

شیراز ( پانا ) - به گفته مدیر کل استاندارد فارس تجهیزات تفریحی تله کابین مشمول استاندارد اجباری بوده و راه‌اندازی و بهره‌برداری از هر نوع تله کابین نیازمند دریافت پروانه استاندارد است.

کد مطلب: ۱۲۵۷۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
پروانه استاندارد تنها تله کابین در فارس صادر شد

مرتضی رهنما گفت: پروانه استاندارد تنها تله کابین مستقر در استان فارس پس از بازرسی‌های فنی و بررسی‌های صورت گرفته صادر شد.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌های گردشگری استان فارس مناطق کوهستانی و برف‌گیر استان است و سرمایه‌گذاری در زمینه تجهیزات تفریحی و ورزشی از جمله تله کابین از توجیه اقتصادی مطمئنی برخوردار است، که خوشبختانه تله کابین 4 نفره منطقه سپیدان در این زمینه تاسیس و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته از نظر فنی و ایمنی استانداردهای لازم را دارا است و هموطنان عزیز می‌توانند از این وسیله استفاده کنند.

رهنما بیان کرد: پروانه استاندارد صادره دارای اعتبار یک ساله بوده و به منظور اطمینان از ایمنی تله کابین بازرسی‌های ادواری و مراقبتی هر سه ماه یکبار در طول بازه زمانی بهره‌برداری انجام می‌شود.

وی گفت: این تله کابین باید حداقل یک مسئول فنی و 4 اپراتور داشته باشد و بهره‌بردار ملزم به استفاده از محورهای ساخته شده با برچسب تایید شرکت بازرسی استاندارد بوده و همچنین ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهره‌برداری سرویس و نگهداری، تعمیرات اصولی و استفاده از افراد مجاز در طرح تخلیه اضطراری است، ضمن اینکه نوع کنترل این تله کابین PLC است.

مدیرکل استاندارد فارس در خصوص وضعیت کیفیت محصولات واحد‌‌های تولیدی دارای علامت استاندارد استان فارس خاطرنشان کرد: با توجه به بازرسی‌های سرزده و نمونه‌‌برداری‌های انجام شده کیفیت محصولات تولیدی استان قابل قبول و مصرف کنندگان عزیز می‌توانند با اطمینان نسبت به مصرف کالاهای دارای علامت استاندارد اقدام کنند و در صورت داشتن هرگونه شکایت مراتب را به اداره کل استاندارد منعکس کنند. راه ارتباطی مصرف کنندگان با اداره کل سامانه رسیدگی به شکایات در سایت اداره کل استاندارد و همچنین شماره‌گیری 36290906 است.

مرتضی رهنما از افزایش 10 درصدی بازرسی فنی و نمونه‌برداری از واحد‌های تولیدی استان نسبت به برنامه پیش بینی شده خبر داد و گفت: در 11 ماهه گذشته بیش از 3200 بازرسی سرزده از واحد‌های تولیدی استان انجام و بیش از 3400 نمونه کالا نمونه برداری و در آزمایشگاه‌ها مورد آزمون قرار گرفت.

مدیرکل استاندارد استان فارس از پلمب 15 واحد تولیدی متخلف در زمینه مصالح ساختمانی خبر داد و گفت: عدم تمکین مدیران این واحد‌های تولیدی به قوانین استاندارد و عدم توجه به اخطارهای اداره‌کل استاندارد مبنی بر دریافت پروانه استاندارد منجر به حکم قضایی پلمب این واحدها شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار