دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی:

اعتیاد دانش‌آموزان خراسان شمالی به نیم درصد کاهش یافت

بجنورد (پانا) - دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی اعلام کرد اعتیاد دانش‌آموزان استان از ۱.۷۲ درصد سال گذشته، به نیم درصد در نیمه نخست امسال کاهش یافته است.

کد مطلب: ۱۲۳۱۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
اعتیاد دانش‌آموزان خراسان شمالی به نیم درصد کاهش یافت

به گزارش روابط عمومی اداره کل مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی، سعید آیتی، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر این استان اظهار کرد: بی تردید خانه‌نشینی ناشی از کرونا و نظارت والدین بر عملکرد فرزندان دانش آموز، در کاهش اعتیاد نقش موثری داشته است.

وی افزود: تا پیش از این نیز اعتیاد دانش آموزان استانٰ یک درصد از میانگین کشوری پایین تر بوده است.

آیتی با بیان اینکه میانگین شیوع اعتیاد در بین دانشجویان استانٰ، ۵.۵ درصد استٰ، گفت: امسال رویکرد این بوده است تا پایان نامه های دانشجویی استان به آسیب اعتیاد و چگونگی پیشگیری از آن بپردازند، به گونه ای که خراسان شمالی جزو ٨ استان برتر در حوزه پرداختن به پژوهش های مربوط به مواد مخدر است.

وی با اشاره به اجرای طرح اشتغال معتادان بهبود یافته استانٰ، تصریح کرد: با همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان امسال مصوب شده است تا به ۷۰ معتاد بهبود یافتهٰ، تسهیلات اشتغالزایی ۴۰۰ میلیون ریالی پرداخت شود.

آیتی افزود: همچنین این اداره کل عنوان کرده است که واحدهای صنعتی استان می توانند برای ۵۰۰ معتاد بهبودیافته اشتغال ایجاد کنند.

لازم به ذکر است، ۱۸۶ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴ هزار معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را زنان استان تشکیل می دهند.

جمعیت این استان ۸۶۳ هزار نفر است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار