مدیر مخابرات منطقه اصفهان:

امروزه مخابرات به پیشران، تسهیل‌گر و بستر کسب و کار برای فعالیت‌های جامعه تبدیل شده است

اصفهان (پانا) - مدیر مخابرات منطقه اصفهان گفت امروز مخابرات به پیشران، تسهیل‌گر و بستر کسب و کار برای سایر فعالیت‌های جامعه تبدیل شده است.

کد مطلب: ۱۲۳۰۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
امروزه مخابرات به پیشران، تسهیل‌گر و بستر کسب و کار برای فعالیت‌های جامعه تبدیل شده است

اسماعیل قربانی، مدیر مخابرات منطقه اصفهان در جمع خبرنگاران، گفت: تا قبل از سال ۷۲ مخابرات تنها ارائه خدمات تلفن ثابت بود، اما بعد از آن با ایجاد شبکه های ارتباط سیار خدمات این شرکت توسعه یافت.
وی با بیان اینکه هم اکنون حوزه ارتباطات مبتنی بر فرد توسعه و اینترنت در تمام سطوح گسترش یافته است، تاکید کرد: امروز وابستگی جامعه به مخابرات بیشتر شده و حتی یک روز بدون اینترنت و مخابرات امکان پذیر نیست.
مدیر مخابرات منطقه اصفهان، افزود: اگرچه مخابرات خصوصی شده، اما یک وظیفه مهم بر عهده این شرکت است، باید توجه داشت که بستر ارتباطی چه برای مردم و چه برای سایر اپراتورها بدون استفاده از زیرساخت ها و خدمات پایه ای مخابرات امکان پذیر نیست.
وی با اشاره به روند و فرایند توسعه کُند مخابرات طی سال های گذشته، گفت: در هر فعالیت اقتصادی و تجارتی، اگر درآمد و هزینه ها تعادل نداشته باشد، ابتدا توسعه متوقف و در یک بازه زمانی، احتمال حذف آن فعالیت وجود دارد.
قربانی تاکید کرد: تعرفه های مخابراتی همچون تلفن ثابت و اینترنت طی سال های گذشته نه تنها افزایش نداشته بلکه کاهش داشته است، به نوعی که امروز هزینه یک دقیقه مکالمه داخل استان ۴۵ ریال است و هزار دقیقه مکالمه تلفن ثابت به ثابت در استان ۴۵۰۰ تومان می شود که این عدد جوابگوی هزینه های مخابرات نیست.
مدیر مخابرات منطقه با بیان اینکه امروز انتظار همه مردم از مخابرات تلفن ثابت نیست، بلکه آنها نیازمند یک سرویس اینترنت پرسرعت برای انجام فعالیت های آموزشی، اقتصادی و ... هستند، تاکید کرد: امروز مخابرات به پیشران، تسهیل‌گر، ظرفیت مدیریت کننده سازمان های مختلف و بستر کسب و کار برای سایر فعالیت های جامعه تبدیل شده است.
قربانی گفت: تقاضای مردم از مخابرات موجب شده که نیازهای آنها را متناسب با فعالیت شان توسعه دهیم، اما توسعه فعالیت ها در حوزه همراه نیست بلکه باید در حوزه زیرساخت ها نیز صورت گیرد، به عنوان نمونه مخابرات به دلیل نبود سرمایه کافی نتوانسته سوییچ های خود را که ۲۵ سال پیش وارد گردونه مخابرات شده را، حذف کند.
خبرنگار: رهافتوح

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار