مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:

مهم ترین و موثرترین پدافند غیرعامل، حفظ اعتماد ملی و رابطه میان مردم و نظام است

سمنان (پانا) - مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به لزوم تبیین برنامه‌های استکبار جهانی گفت مهم‌ترین و موثرترین پدافند غیرعامل، حفظ اعتماد ملی و رابطه میان مردم و نظام است.

کد مطلب: ۱۲۲۸۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مهم ترین و موثرترین پدافند غیرعامل، حفظ اعتماد ملی و رابطه میان مردم و نظام است

ایرج کارخایی در رزمایش نمادین استانی پدافند غیرعامل آموزش و پرورش، با بیان اینکه ۸ آبان ماه، سالروز فرمان مقام معظم رهبری و تشکیل پدافند غیرعامل نام گذاری شده، که این نشان دهنده نگاه هوشمندانه، خردمندانه و حکیمانه مقام معظم رهبری نسبت به تهدیدات بر روی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروزه شاهد تغییرات اساسی از لحاظ شکلی و هم از لحاظ گستردگی در تهدیدات دشمن و استکبار جهانی بر علیه ایران اسلامی هستیم که این تهدیدات از ابتدای انقلاب اسلامی به صورت دائمی و مستمر، به شکل ها و شیوه های مختلف در حال اجرا است و درصدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند.

وی باعنوان این مطلب که اگر ما خواسته باشیم دفاع پایدار و همه جانبه برای کشور داشته باشیم، نیازمند آن هستیم که پدافند عامل و پدافند غیرعامل یا دفاع نظامی و غیرنظامی کنار هم بوده و با آن، کشور اسلامی را حفاظت کنیم، تصریح کرد: در بحث پدافند غیرعامل، بحث جلوگیری از آسیب ها بسیار مهم و از اهداف اصلی پدافند غیرعامل است که همواره اگر ما بخواهیم در مقابل آسیب ها، چالش ها و تهدیدات دشمن گام برداریم، باید پدافند غیرعامل، یک گام از تهدیدات جلوتر باشد؛ یعنی قبل از اینکه ما به بحران خطر برسیم، باید مسائل، الزامات، ملاحظات، اصول و قوانین پدافند غیرعامل را رعایت کرده و پیشگیری و درمان را انجام داده باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به اینکه برگزاری اینگونه رزمایش ها و مانورها بسیار ارزشمند بوده و جای تقدیر و تشکر دارد، گفت: برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل، برای کسب آمادگی های بیشتر و هم برای شناسایی نقاط ضعف و قوت و قابلیت ها بسیار ارزشمند بوده و به ارتقاء دانشِ دانش آموزان کمک خواهد کرد. البته با توجه به اینکه در شرایط کرونایی هستیم و لازم است بیشتر از فضای مجازی، الکترونیکی و حوزه فن آوری و به خصوص فضای شاد استفاده کنیم، در نتیجه آشنایی با آسیب پذیری های این حوزه بسیار مهم و اثرگذار است.

کارخایی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند دشمن در فضای سایبری، آرایش جنگی به خود گرفته و فضای مجازی و سایبری، پیچی از حلقه هایی است که دشمن روی آن سرمایه گذاری کرده و به دنبال ایجاد آسیب به کشور ما از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری هستند، اظهار کرد: انتظار داریم دانش آموزان و معلمین مدرسه به عنوان سفیران ترویج پدافند غیرعامل، کمک شایانی به فرهنگ سازی و گفتمان سازی در این عصر نمایند. انشالله بتوانیم گام های اساسی را برای ترویج گفتمان سازی بیشتر پدافند غیرعامل در سطح استان سمنان خصوصا در سطح مدارس، دانش آموزان و خانوادهایمان برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار