اسلامی:

ایران با اراده مصمم فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد

فرآیند جذب و آموزش نیرو را گسترش می‌دهیم

تهران (پانا) - رئیس سازمان انرژی اتمی گفت جمهوری اسلامی ایران هم همانند بسیاری از کشورها با اراده مصمم فناوری هسته ای را گسترش خواهد داد.

کد مطلب: ۱۴۷۲۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
 ایران با اراده مصمم فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد

محمد اسلامی در افتتاحیه ۳۰امین کنفرانس ملی انرژی هسته‌ای، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند سایر کشورها با اراده مصمم فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد. 

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: امروز به ویژه که دنیا با تغییرات مواجه است و اراده جمعی کشورها برای صفر کردن کربن به میثاق رسیده است، ما بیش از پیش و شتابان‌تر در این راستا قدم برمی‌داریم.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران اراده رسیدن به ۲۰ هزار مگاوات برق هسته ای را تا ۱۴۲۰ در برنامه خود قرار داده است و این طرح‌ها را در سواحل شمالی و جنوبی کشور به اجرا خواهد گذاشت.

تا دو ماه آینده اولین مرکز آموزش بین‌المللی هسته‌ای را در اصفهان افتتاح می‌کنیم و آن را به قطبی تاثیرگذار برای تامین منابع انسانی حال و آینده سازمان انرژی اتمی تبدیل می‌کنیم.

اسلامی ادامه داد: سازمان انرژی اتمی در این سال‌ها دبیرستان‌هایی که سرآمد هستند در پرورش استعدادها را پشتیبانی کرد و ما این فرآیند جذب و آموزش نیرو را گسترش خواهیم داد.

وی ادامه داد: نخستین نیروگاه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران که دهمین سال کار خودش را پشت سرگذاشت بیش از ۶۳ میلیارد کیلوات ساعت برق به شبکه تزریق کرده و این انرژی تولید شده معادل ۶۰ تن آلاینده حذف شده و این تولید انرژی موجب عدم استفاده از ۱۰۳ میلیون شبکه نفت شده است.

اسلامی افزود: همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب NPT در سرفصل راهبردهای سازمان انرژی اتمی قرار دارد و طبق گزارش‌های آژانس ۲۲‌درصد بازرسی‌های کل جهان را داریم. این حجم بازرسی از هیچ کشوری در طول تاریخ صورت نگرفته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: امیدواریم آژانس بتواند نقش خود را به صورت مستقل و به دور از نفوذها و فشارهای سیاسی ایفا کند به گونه‌ای که همه کشورها از علوم و فنون هسته‌ای بهره‌مند شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این کنفرانس را به صورت دو سالانه ادامه دهیم و در پرتو این همکاری‌ها، علوم و فنون هسته‌ای بدون نفوذ قدرت‌ها در اختیار همه کشورها قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار