به مناسبت روز جهانی سوادآموزی؛

سوادآموزی کیفیت زندگی جمعی را به‌طور مطلوب فراهم می‌کند

دانش و سواد مهمترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی است

اشکذر (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان اشکذر گفت: از مهمترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی جوامع، ارتقای سطح دانش و سواد نیروی انسانی یا به تعبیری بهتر، سرمایه انسانی آن جامعه است.

کد مطلب: ۱۴۹۹۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
سوادآموزی کیفیت زندگی جمعی را به‌طور مطلوب فراهم می‌کند

محمدجواد فلاح در گفت‌وگو با پانا با اشاره به 8 سپتامبر، روز جهانی سوادآموزی گفت: «اولین دستور خداوند بر آخرین پیام‌آور وحی، دستور به خواندن بود. از این رو سوادآموزی از مهمترین و اصلی‌ترین برنامه‌های دین مبین اسلام است تا از این طریق، افق روشنی پیش روی انسان‌ها گشوده و موجبات پیشرفت و اعتلای جوامع شده و کیفیت زندگی جمعی به‌طور مطلوب فراهم شود.»

وی ادامه داد: «اکنون یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی جوامع، ارتقای سطح دانش و سواد نیروی انسانی یا به تعبیری احسن، سرمایه انسانی آن جامعه است. در واقع از طریق آموزش سرمایه‌های انسانی می‌توان به توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دست یافت.»

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اشکذر بیان کرد: «نامگذاری یکی از روزهای سال در تقویم جهانی به عنوان «روز سوادآموزی» نشان‌دهنده اهمیت مقوله سواد و سوادآموزی است. در واقع جبران‌کننده کاستی‌ها، نقایص و توسعه عدالت آموزشی است.»

فلاح گفت: «فرصت را مغتنم می‌شمارم تا ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی سوادآموزی به تمام فعالان و تلاشگران‌ عرصه تعلیم و تربیت که در جهت ارتقا و بهبود کیفیت فعالیت‌ها گام‌های موثری برمی‌دارند، قدردانی کنم.»

InShot_۲۰۲۴۰۹۰۷_۱۳۳۶۵۰۷۹۰

خبرنگار : محیا زاده‌اشکذری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار