رحیمی در گفت‌وگو با پانا:

مجلس در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین به دولت کمک خواهد کرد

آموزش‌های مهارتی و بومی موجب افزایش انگیزه دانش آموزان می‌شود

تهران(پانا) - یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت در راستای اجرایی شدن این سند، مجلس نیز به دولت کمک خواهد کرد و هر کاری که در توان داشته باشد، دریغ نخواهد کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۹۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مجلس در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین به دولت کمک خواهد کرد

رمضان رحیمی در گفت‌وگو با پانا در خصوص راهبردهای دولت چهاردهم در حوزه آموزشی، بیان کرد: «باتوجه به کمبود فضاهای آموزشی به‌خصوص در شهرهای پرجمعیت و مراکز شهرها می‌طلبد که دولت، نیروهای جهادی، مردم و خیرین محترم کمک کنند که بتوانیم در سال‌های آتی محیط‌های مناسبی را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم. بسیاری از مدارس فعلی امنیت لازم را برای حضور دانش‌آموزان ندارند بر این اساس باید امنیت مدارس فراهم شود. باتوجه با محدودیت منابع دولتی، اگر دولت به تنهایی این کار را انجام دهد، کاری غیرممکن خواهد بود. تنها راه انجام شدن این کار مشارکت همگانی است که شاهد تخریب مدارس قدیمی و آماده کردن فضای امن و ایمن برای دانش‌آموزها باشیم.»

وی در خصوص اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که سال 1391 تصویب شده متاسفانه بسیاری از بندهای آن در سیستم آموزش و پرورش اجرایی نشده است. این موضوع می‌طلبد که وزارت آموزش و پرورش و هیات دولت از اجرای این سند حمایت کنند. در راستای اجرایی شدن این سند، مجلس نیز به دولت کمک خواهد کرد و هر کاری که در توان ما باشد را دریغ نخواهیم کرد.»

نماینده مردم فلاورجان در مجلس اضافه کرد: «در وزارت آموزش و پرورش کارهای خوبی شروع شده است. کارگروه‌های تخصصی برای کار در نظر گرفته شده‌اند که درحال برنامه‌ریزی هستند. برنامه‌هایشان را به کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی می‌آورند و در آنجا نظر نمایندگان در کمیسیون آموزش پرسیده می‌شود.»

مجلس به‌صورت تخصصی آماده همکاری با وزارت آموزش و پرورش است

رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: «یکسری کارها نیز برنامه‌ریزی شده است اما هنوز چارچوب و قانونمند شدن آن تمام نشده است. برنامه‌هایی در بعضی از مدارس کشور به‌صورت قانونی از جمله مهارت‌آموزی، تمرکز و امید انجام شده است. این کارها را باید به عهده مدارس بگذاریم. توانمندی‌هایی که هر محیطی دارد، می‌توانند راهگشا باشند. باید اختیارات بیشتری به مدیران مدارس و نیروهایی که صاحب فکر و ابتکار ایده هستند، داده شود. با استفاده از دانش‌آموزان و معلمانی که صاحب مهارت، فکر و تجربه هستند، شاهد برنامه‌های خوبی براساس تحول بنیادین آموزش و پرورش در محیط‌های آموزشی خواهیم بود. این کارها انگیزه دانش‌آموزان را نیز بیشتر می‌کند. یکی از اشکالاتی که در وزارت آموزش و پرورش داریم، بی‌انگیزه بودن دانش ‌آموزان است. اگر کار به صورت مهارتی و بومی براساس هر منطقه آموزش داده شود، انگیزه‌ها بسیار تقویت می‌شود. اگر دانش آموزان به‌صورت عملی ببینند که در آبادانی محیطشان تاثیر دارند، عزت نفس آنها افزایش می‌یابد که انگیزه و درس خواندن بیشتر را موجب می‌شود. ان‌شالله شاهد اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تربیتی باشیم. ما در روند کار به‌صورت تخصصی آماده همکاری با وزارت آموزش و پرورش هستیم.»

 

خبرنگار : پارمیدا یاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار