امیرحسین اشرفی*

دربی پایتخت را در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار کنید

این روزها تیم‌های ایرانی به دلیل نبود امکانات با سختی و مرارت‌های بسیاری ورزشگاه برای برگزاری دیدارهای خود در لیگ برتر فوتبال ایران پیدا می‌کنند .

کد مطلب: ۱۴۹۹۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
دربی پایتخت را در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار کنید

اگر به سه هفته ابتدایی لیگ برتر بنگریم متوجه می‌شویم کمبودهای سخت‌افزاری گریبان اکثر تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران را گرفته است . قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران هفته ابتدایی لیگ برتر را با حضور در اراک آغاز می‌کند و بار دیگر برای میزبانی بازی با فولاد خوزستان به قزوین سفر می کند.

سپاهان در دیدار با شمس آذر قزوین به ورزشگاه امام خمینی اراک رفت و از این تیم در اراک میزبانی کرده است، ذوب آهن به ورزشگاه ثامن مشهد می‌رود تا میزبان هوادار شود و تیم ملی فوتبال ایران در فولاد شهر اصفهان  محل باز های داخلی ذوب آهن میزبان قرقیزستان می شود. این تنها نمونه‌ای از اوضاع بلاتکلیف تیم های ایرانی در لیگ برتر است که دلیل آن هم نبود امکانت سخت افزاری و نرم افزاری در لیگ برتر است.

حال قرار است بازی‌های لیگ برتر پس از وقفه‌ای که به دلیل فیفا دی اتفاق افتاده است بار دیگر برگزار شود و تصور می‌شود مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری ورزشگاه‌های ایران همچنان پابرجا باشد و مسدئولان و مدیران لیگ برتر و فدراسیون فوتبال و ... نتوانسته باشند مشکلات ورزشگاه‌های کشور را حل کنند.

این در حالی است که همچنان ورزشگاه آزادی در دست تعمیر است و هیچ کدام از مدیران و مسئولان کشوری تاریخ دقیق آماده شدن این ورزشگاه قدیمی را نمی‌دانند.

اوضاع زمانی خطرناک به نظر می رسد که تیم های حاضر در لیگ نخبگان نمی‌دانند که می‌توانند ورزشگاه قدس شهر قدس را به عنوان مکان برگزاری لیگ نخبگان اعلام کنند.

آیا مدیران آسیایی با مشکلات این ورزشگاه کنار می‌آیند یا تیم‌های پرسپولیس و استقلال با مشکلات بسیاری با حریفان تا دندان مسلح به رقابت می پردازند.

سال گذشته در حالیکه مشکلات تیم‌های ایرانی کمتر از این روزهای لیگ برتر بود قرار بود بازی رفت تیم‌های پرسپولیس و استقلال در یکی از کشورهای حاشیه‌های خلیج فارس برگزار شود و تمام هزینه‌های این دیدار از سوی اسپانسرهای بین‌المللی داده شود این اتفاق باعث می شد که پول بسیار هنگفتی به خزانه این دو تیم واریز شود اما با این طرح موافقت نشد.

اما اوضاع این روزهای ورزشگاه‌های پایتخت (بخوانید کل ورزشگاه‌های ایران) باعث شده است سردرد شدیدی مدیران تیم های پایتخت را گرفته باشد و برخی می‌گویند این دیدار بسیار مهم در ورزشگاه 8 هزار نفری شهر قدس برگزار شود که این امر شاید برای نخستین بار در تاریخ دیدارهای این دو تیم باشد که تماشاگران بسیار کمی را میزبانی می‌کند.

حال باید به مدیران دو تیم پایتخت پیشنهاد داد اگر قرار است بازی با تعداد بسیار محدود تماشاگر یا بدون تماشاگر برگزار شود بهتر است این دیدار در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار شود و تمام درآمدهای این دیدار خرج بازسازی ورزشگاه تختی، آزادی و شهر قدس شود تا ورزشگاه‌های پیر پایتخت جان تازه‌ای بگیرند و بتوانند در لیگ برتر و بازی‌های مهم بین‌المللی میزبان باشند.

در ادامه از مدیران بالادستی ورزش کشور درخواست می‌شود فکری عاجل بران برون رفت از این مشکلات نمایند زیرا امکانات سخت افزاری  فوتبال ایران به شدت ضعیف است و اگر قرار است با تیم‌های پرستاره شرق و غرب آسیا به رقابت بپردازیم باید ابتدا نیازهای اولیه فوتبال ایران را حل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار