مدیر آموزش و پرورش گرگان

محفل انس با قرآن در منزل شهید مدافع حرم

گرگان(پانا)-همزمان با فرارسیدن اعیاد شعبانیه ، محفل انس با قرآن در منزل شهید مدافع حرم" شهید سیداحسان حاجی حتم لو" برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۶۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
محفل انس با قرآن در منزل شهید مدافع حرم

محفل انس با قرآن در منزل شهید مدافع حرم"سیداحسان حاجی حتم لو" برگزار شد.

در این محفل نورانی،نصراله کشیری" مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان" با گرامیداشت اعیاد بزرگ شعبانیه ، از حضور دانش آموزان قرآنی و معلمین و اولیای دانش آموزان دبستان فاطمیه یک قدردانی کرد و گفت: امروز در این لحظات معنوی که در منزل شهید مدافع حرم" سید احسان حاجی حتم لو" گرد هم جمع شدیم در حقیقت کرامتی است که به واسطه روح پاک آن شهید عزیز نصیب همه ما شده است .

مدیر آموزش و پرورش گرگان در این نشست معنوی در محضر خانواده شهید افزود: شهادت اتفاقی است که با عقل و هیچ ابزاری نمی توان آن را سنجید . وی در ادامه با اشاره به مقام شهید افزود: مقام شهید اوج تجلی بندگی خداست . خیلی از شهدای گرانقدر ما در دوران دفاع مقدس برای رسیدن به مقام شهادت از یکدیگر سبقت می گرفتند و غسل شهادت می نمودند .

وی در پایان ازدانش آموزان خواست تا قدر این لحظات را بدانند ، چرا که شهدا کریمانه لطفشان را شامل حال ما خواهند کرد.

در ادامه همسر شهید حاجی حتم لو ضمن تشکر از حضور دانش آموزان و مسئولین آموزش و پرورش شهرستان گرگان و اولیا دانش آموزان با اشاره به سخنی از شهید خرازی گفت: شهدای مدافع حرم آنقدر خاص هستند که برای دفاع از حریم امامت و ولایت و ناموس اهل بیت (ع) در سوریه به شهادت رسیدند..

وی وظیفه معلمان را حفظ مکتب اسلام دانست و گفت : حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت زینب(س) وظیفه ای را به عهده ما گذاشتند که همان حفظ اسلام است . همسر شهید حاجی حتم لو خطاب به دانش آموزان نیز با اشاره به سخنان امام راحل عظیم الشأن انقلاب و مقام معظم رهبری افزود: خوب درس بخوانید به تهذیب نفس و حفظ حجاب همت گمارید و به ورزش نیز اهمیت بدهید .چرا که پیامبر گرامی اسلام نیز به آن ما را توصیه کرده است و برای زنده نگهداشتن نام شهدا با اهداف آنان بیشتر آشنا شوید .

در این محفل قرآنی دانش اموزآن به تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید پرداختند و در ادامه از طرف خانواده شهید بسته فرهنگی نقش بسته به تصویر شهید حاجی حتم لو اهدا شد.و همچنین هدیه ای به رسم یادبود به از طرف آموزش و پرورش شهرستان گرگان به فرزند شهید و انش آموزان قرآنی شرکت کننده در این محفل معنوی تقدیم گردید.

شهید سید احسان حاجی حتم لو ، اولین شهید مدافع حرم در شهرستان گرگان می باشد که در دفاع از حریم ولایت و امامت در تاریخ 13 بهمن 1393در شهر حلب سوریه به شهادت رسید. روحش شاد و یادش گرامی باد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار