مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد:
موفقیت حوزه سوادآموزی مستلزم شناخت آسیبها و چالشها است
یاسوج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، شناخت آسیبها و چالشهای حوزه سوادآموزی استان را مهم عنوان کرد و گفت: با شناخت این آسیبها و برنامهریزی دقیق میتوانیم در رسیدن به ماموریتی که در این حوزه داریم بیش از پیش موفق باشیم.
ایوب رضایی در نشست صمیمانه با حوزه ستادی معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان، شناخت آسیبها و چالشهای حوزه سوادآموزی استان را مهم عنوان کرد و گفت: با شناخت این آسیبها و برنامهریزی دقیق میتوانیم در رسیدن به ماموریتی که در این حوزه داریم، بیش از پیش موفق باشیم.
وی رویکرد اصلی حوزه کاری خود را نگاه ذرهبینی به بحث آموزشی و تربیتی عنوان کرد و افزود: برونداد اساسی آموزش و پرورش، کار آموزشی و تربیتی است که باید در این زمینه همه همت خود را به کار ببندیم تا بتوانیم به نتیجه دلخواه، دست پیدا کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیشک یکی از عوامل موثر در توفیق و دستیابی هر نهادی به نتیجه دلخواه علاوه بر برنامهریزی علمی؛ تعامل، همکاری و همگرایی نیروهای ستادی است.
حمزه باقرینژاد، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: نرخ با سوادی جامعه هدف سوادآموزی استان هماکنون ۹۷.۱ درصد ست که با احتساب آمار قبولی سال تحصیلی جاری، رشد بهتر و بیشتری خواهیم داشت.
باقرینژاد، مهاجرت و بازماندگان از تحصیل را از عوامل اصلی رشد بیسوادی در برخی از شهرستانها عنوان کرد و افزود: فرآیند حوزه سوادآموزی ۴ مرحله اصلی دارد که اولین مرحله، شناسایی سوادآموز است که خوشبختانه با تدابیر اندیشیدهشده و همکاری نهادهایی مانند کمیته امداد، مراکز بهداشتی، صدا و سیما و... توفیقات خوبی حاصل شده ولی در این زمینه به دلایل بالا رفتن نرخ باسوادی و پراکندگی روستاها کار شناسایی، کمی سخت شده است.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان، دومین مرحله را آموزش جذب عنوان کرد که از طریق آموزشدهندگان و مراجعه بیسوادان و کمسوادان به ادارات سوادآموزی شهرستانها و مناطق صورت میپذیرد و خاطرنشان کرد: مرحله سوم، آموزش است که بعد از ثبت سامانهای و تایید مسئولان سوادآموزی و تایید نهایی کاربر ادارات، آموزش بهصورت رسمی شروع میشود.
وی با بیان اینکه مرحله چهارم، نظارت حضوری نیروهای ستادی و مسئولان سوادآموزی بر تدریس و ارزشیابی سوادآموزان است، ادامه داد: در نظارت غیرحضوری با توجه به اطلاعات جامع سوادآموزان در سامانه سوادآموزی، نظارت از طریق سازمان و نیروهای ستادی ادارات سوادآموزی، این امر صورت میگیرد.
باقرینژاد با اشاره به اینکه در ۳ سال اخیر در سطح کشور حائز رتبه برتر شدیم، تصریح کرد: در زمینه روش الگوهای تدریس، رتبه نخست کشوری و در زمینه مسابقات مقالهنویسی و انشانویسی نیز چندین رتبه برتر کشوری کسب کردیم.
در پایان این جلسه، کارکنان اداره سوادآموزی شهرستان بویراحمد و نیروهای ستادی حوزه معاونت سوادآموزی، برنامهها، موانع کاری و نیازمندیهای اداری این حوزه را بیان کردند.
ارسال دیدگاه