مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان:

اسکان فرهنگیان در کردستان بیش از سال‌های گذشته مورد توجه قرار گیرد

سنندج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: مناطق و نواحی استان همانند سنوات گذشته بحث اسکان را با کیفیت بیشتر از سال‌های گذشته انجام دهند تا رضایت خاطر فرهنگیان جلب شود.

کد مطلب: ۱۴۶۳۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
اسکان فرهنگیان در کردستان بیش از سال‌های گذشته مورد توجه قرار گیرد

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کردستان، آخرین نشست مشترک شورای معاونین اداره کل و مدیران و روسای آموزش و پرورش این استان در روز یک‌شنبه (20 اسفند) و در آستانه فرا رسیدن عید نوروز در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد.

هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در این نشست ضمن تبریک پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان و سال جدید و نیز تقدیر از زحمات صورت‌گرفته اظهار کرد: خوشبختانه در امر برگزاری انتخابات، آموزش و پرورش استان به درستی عمل کرد و وظایف خود را به نحو احسن انجام داد که جای تقدیر دارد.

وی گفت: مدیران حتما در انجام برنامه‌ها اولویت‌بندی لازم را داشته و آن را رعایت کنند. چون در غیر این صورت، نتایج مفید عاید نخواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به عدم تعطیلی مدارس قبل از تعطیلات نوروز خاطرنشان کرد: تحت هیچ شرایطی هیچ کسی اجازه تعطیلی مدارس را ندارد و برای این امر هم در ایام پیش از نوروز هیچ‌گونه مجوزی وجود ندارد. 

ناظمی‌جلال به جلوگیری از مخاطرات چهارشنبه آخر سال هم اشاره کرد و گفت: حتما این انتظار می‌رود با برگزاری کارگاه‌ها و تهیه محتواهای لازم از این مخاطرات جلوگیری به عمل آورید تا ان‌شاءالله مشکلی برای هیچ کسی پیش نیاید.

وی به اسکان نوروزی فرهنگیان هم اشاره کرد و افزود: همانند سنوات گذشته شهرستان‌ها، نواحی و مناطق بحث اسکان را با کیفیت بیشتر از سال‌های گذشته انجام دهند تا رضایت خاطر فرهنگیان جلب شود.

ناظمی‌جلال به نظارت بر مدارس غیردولتی نیز اشاره کرد و گفت: مدیران بر مدارس غیردولتی نظارت لازم را داشته باشند و این یک فاکتور مهم در ارزیابی مدیران خواهد بود و حوزه مرتبط با دقت این امر را پیگیری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به مولدسازی املاک هم اشاره کرد و ادامه داد: بحث مولدسازی به نفع آموزش و پرورش است که باید حتما مطابق دستورالعمل ابلاغی اجرایی شود. چرا که ثمرات آن سریعا به آن شهرستان برگشت داده می‌شود و در موارد ضروری صرف می‌شود.

وی به قانون حمایت از جوانی جمعیت هم اشاره کرد و افزود: این طرح برای کشور دارای اولویت است لذا ما هم آن در اولویت قرار داده و انتظار داریم حتما مطابق مفاد درخواستی اجرایی شود.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کردستان، حراست از اموال، فضاها و تجهیزات را مهم و آن را سرمایه‌ای برای آیندگان دانست و تاکید کرد که نسبت به محافظت از آن‌ها اهتمام لازم وجود داشته باشد.

ناظمی‌جلال در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص اتاق وضعیت نیروی انسانی گفت: حتما شهرستان‌ها نیازسنجی نیروی انسانی خود را با دقت بالایی انجام دهند. چرا که مهم‌ترین رکن در وزارت آموزش و پرورش، نیروی انسانی است و کمبود آن ایجاد چالش خواهد کرد.

وی به پرداخت حق‌الزحمه حق‌التدریس‌ها، نیروهای خرید خدمات و ادامه روند اجرایی‌سازی رتبه‌بندی، توجه ویژه به مقطع ابتدایی، اجرایی‌سازی طرح نسیم مهربانی، توجه به برنامه‌های مرتبط با حوزه امور تربیتی، نظارت بیشتر بر مدارس استعدادهای درخشان، تسویه امور مالی و فعالسازی کارگروه‌های صندوق‌های بیمه‌ای نیز اشاره کرد.

طرح شهید سلیمانی در مدارس استمرار می‌یابد

افشین خوشگوار، معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این نشست ضمن تبریک پیشاپیش ماه مبارک رمضان و تقدیر از زحمات مجموعه آموزش و پرورش، خطاب به مدیران و روسا عنوان کرد: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال قرار داریم و همواره چهارشنبه پایان سال متاسفانه دارای مخاطراتی است، این انتظار می‌رود نسبت به این موضوع در حوزه پیشگیری اهتمام لازم را داشته باشید.

وی با اشاره به طرح مهارت‌آموزی ورزشی گفت: در این طرح هر دانش‌آموز باید در هر پایه تحصیلی، یک مهارت ورزشی را فرا گیرد. البته وجود بعضی زیرساخت‌ها نوع مهارت مدنظر را برای آموزش تغییر خواهد داد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان درخصوص طرح ماهر که با همکاری جمعیت هلال احمر در حال انجام است، گفت: امروزه دانش‌آموزان در طول زندگی ممکن است با بحران‌ها و یا بلایای طبیعی مواجه شوند. لذا این طرح با هدفگذاری آماده کردن دانش‌آموزان به‌خصوص در دوره دوم ابتدایی برای مواجهه با این چالش‌ها فعالیت خود را آغاز کرده که انتظار می‌رود در اجرای آن اهتمام لازم وجود داشته باشد.

خوشگوار به مرحله دوم طرح شهید سلیمانی هم اشاره کرد و گفت: طرح شهید سلیمانی با هدف بالابردن سرانه فضاهای ورزشی اجرایی شد که خوشبختانه تاکنون و در مرحله اول، اهداف مد نظر محقق شده و در مرحله دوم نیز اهداف متصور با همکاری و هم‌افزایی دست‌اندرکاران محقق خواهد شد.

برگزاری جشنواره حامیان مدارس شبانه‌روزی مورد تاکید است

سیدحجت موسوی، سرپرست معاونت آموزش متوسطه هم در این نشست در سخنانی با اشاره به دستورکارهای مرتبط با این حوزه گفت: با توجه به اینکه حوزه معاونت آموزش متوسطه به تبع زمان دارای اولویت‌های خاص است اکنون برگزاری همایش صنایع چوب و مبلمان، رعایت توازن بین رشته و ایجاد مقدمات آن از همین حالا و نهایتا بررسی مشکلات مرتبط با حوزه مدارس شبانه‌روزی و نمونه دولتی، جزو اولویت‌های کاری معاونت آموزش متوسطه است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه رشته صنایع چوب و مبلمان، جزو رشته‌های تحصیلی پرطرفدار و تولیدمحور است در صدد برگزاری نمایشگاهی در این زمینه هستیم که در زمان مقرر اجرایی خواهد شد.

موسوی به مقوله توازن بین رشته‌ای نیز اشاره کرد و گفت: توازن بین رشته‌ای از مباحث مهم حوزه آموزش است که باید از همین الان مقدمات آن را فراهم کرد و این انتظار می‌رود اطلاعات لازم در سامانه خاص بررسی و مورد رصد قرار گیرد.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌های مهم این معاونت، مدارس شبانه‌روزی و نمونه دولتی است که مهم‌ترین چالش آن‌ها نیازمندی به اعتبارات و تعیین میزان شهریه پرداختی توسط دانش‌آموزان است که این امر با توجه شرایط حال حاضر نیازمند بازنگری و تغییر است.

موسوی افزود: در کنار این تغییرات، برگزاری جشنواره حامیان مدارس شبانه‌روزی، اجرای طرح خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی و برپایی نمایشگاه مرتبط مورد تاکید است.

تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرقت اموال مدارس در ایام نوروز اندیشیده شود

سیروس قائم‌پناه، رئیس اداره حراست نیز درخصوص نکات پایان سال، اولویت‌های کاری در این ایام در حوزه‌های حفاظت پرسنل با محوریت کنترل ورودی‌ها و خروجی‌ها و نیز حفاظت فیزیکی در 2 بخش نگهداری صحیح و جلوگیری از سرقت تجهیزات و وسایل را عنوان کرد.

وی به برگزاری جلسات تبیینی اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست‌های تبیینی درخصوص هجمه‌های مختلف مورد توجه و تاکید است و خوشبختانه تاکنون اقدامات موثری صورت پذیرفته که در سطح شهرستان‌ها و نیز خود استان ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره حراست درخصوص اخذ استعلام‌های لازم برای پست‌ها به‌خصوص پست‌های مدیریتی خاطرنشان کرد: حتما مدیران توجه داشته باشند قبل از هرگونه انتصابی، استعلام‌های لازم از مراجع ذی‌صلاح گرفته شود تا در روند به‌کارگیری افراد خللی ایجاد نشود.

مجوزی برای تعطیلات زودهنگام مدارس نداریم

کامیل محمدی، رئیس اداره ارزیابی عملکرد هم درخصوص تعطیلات پیش از موعد در مدارس قبل از ایام تعطیلات نوروز گفت: در هیچ دستورالعملی، مجوزی برای تعطیلات زودهنگام نداریم. لذا این انتظار وجود دارد مدیران حتما این امر را با دقت مورد رصد قرار دهند و از تعطیلی زودهنگام مدارس جلوگیری به عمل آورند.

وی با اشاره به مقوله ارزیابی دستگاهی اظهار کرد:  هر سال بر اساس شاخص‌های تعیین‌شده در سطح کشور ارزیابی‌های لازم صورت خواهد پذیرفت که امسال ارزیابی مدیران شهرستان‌ها، نواحی و مناطق به‌صورت یک طرح استانی به آن اضافه خواهد شد و با کیفیت لازم و در جهت ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌ها صورت خواهد پذیرفت.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد خاطرنشان کرد: در بحث شکایات مطرح‌شده باید مدیران سعی کنند شکایات را در همان سطح شهرستان بررسی و به نتیجه برسانند و از ارجاع انبوه شکایات به سطح استان خودداری کنند.

وی افزود: انجام باکیفیت این مهم قطعاً نتیجه تلاش شهرستان‌ها، نواحی و مناطق تابعه است.

کانال والدیار به دنبال آموزش و آگاهی‌بخشی به والدین است

فرهاد کسنزانی، رئیس اداره دوره دوم ابتدایی هم درخصوص پرداخت شهریه کودکستان‌ها گفت: حتما شهرستان‌ها و مناطق توجه داشته باشند که بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی عمل کنند تا مشکلی پیش نیاید و این امر از طریق سامانه‌هایی که در نظر گرفته شده به‌صورت مستمر مورد رصد قرار می‌گیرد.

وی به آموزش والدین پایه اول اشاره کرد و افزود: آموزش والدین دانش‌آموزان پایه اول، یکی از اولویت‌های کاری ما است که با ایجاد یک کانال در شبکه شاد با نام «والدیار» درصدد ارائه آموزش مورد نیاز به والدین هستیم.

رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی به پیک‌های نوروزی هم اشاره کرد و گفت: در نوروز امسال پیک نورزی نداریم بلکه در 3 محور که به نواحی مختلف استان ابلاغ شده، فعالیت‌هایی صورت خواهد پذیرفت که توسط خود شهرستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اسماعیل باتمانی، رئیس سازمان دانش‌آموزی استان هم با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان گفت: فعال کردن خبرگزاری پانا در سطح استان، راه‌اندازی پویش‌های مختلف به تبع ایام خاص مانند زمان انتخابات و نیز فعال کردن زیرشاخه‌های کاری در سطح شهرستان‌ها، نواحی و مناطق از جمله اقدامات موثری بود که تاکنون انجام شده است.

عزت الله طیبی‌راد، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان هم درخصوص مواردی همچون فعال کردن مدارس به‌خصوص هنرستان‌ها در برنامه‌های پرورشی، اجرایی‌سازی دقیق طرح آیه‌های مستوران، اجرا کردن باکیفیت برنامه «نماد» بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از طرف وزارت متبوع و نهایتاً مدرسه‌محور کردن فعالیت‌ها و بهره‌گیری از گروه‌های جهادی در انجام فعالیت‌ها مطالبی را بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار