سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان خبر داد:

برگزاری اولین دوره طرح کشوری هیئت‌های مذهبی دانشجو معلمان

اصفهان (پانا) - سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان از اولین دوره طرح کشوری هیئت‌های مذهبی دانشجومعلمان دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور در استان اصفهان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۶۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین دوره طرح کشوری هیئت‌های مذهبی دانشجو معلمان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان اصفهان در گفت وگو با پانا گفت: اولین دوره طرح کشوری هیئت های مذهبی دانشجومعلمان دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور از دو روز قبل در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان، با حضور اساتید مجرب و توانمند در حال اجراست که در زمینه های مختلف اقدام به توانمندسازی دبیران هیئت های مذهبی می‌کند.

علی اکبر کجباف افزود: هدف از این دوره این است که دانشجویان و دبیران هیئت ها بتوانند با برنامه ریزی دقیق زمینه جذب و جلب مشارکت حداکثری دانشجومعلمان را در برنامه های معرفتی، بصیرت افزایی و توانمندسازی دانشجویان در ابعاد مختلف فراهم کنند.

وی افزود: در این راستا به دنبال این هستیم که بتوانیم زمینه تقویت بنیه اعتقادی دانشجومعلمان را فراهم کنند و طبیعتا این دانشجوها، کسانی هستند که خودشان از افراد معتقد و علاقمند به بحث های بصیرتی و بصیرت افزایی هستند.

کجباف بیان کرد: این هیئت ها هم در قالب هیئت های مذهبی پسران و دختران است که از ۳۱ استان کشور و با تعداد ۲۲۰ نفر در حال برگزاری است که امیدواریم دانشجویان به اهدافی که مدنظرشان و مد نظر برگزار کنندگان است، دست پیدا کنند.

در ادامه معاون فرهنگی، سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بیان کرد: هیئت یک محیط تربیتی است، هم بحث های اعتقادی و سوالات ذهنی افراد در هیئت می تواند پاسخ داده شود، هم تمرین اجتناعی شدن و کارهای اجتماعی کردن و حضور در اجتماع می تواند رقم بخورد و هم تقویت محبت و علاقه نسبت به اهل بیت و خوبی هایی که در دین و بین بزرگان دینی ما وجود دارد در هیئت می تواند تمرین شود، گسترش پیدا کند و تقویت شود.

حجت الاسلام مهدی فاطمی پور نیز بیان کرد: طبیعتا هر چه زودتر افراد وارد هیئت شوند، در سنینی که پذیرش بیشتر است و تربیت پذیرتر هستند، می توانند از فضای تربیتی هیئت و محیط متعالی آن در رشد شخصیتی خودشان بیشتر استفاده کنند و بیشتر فرا بگیرند و مهارت بیاموزند، معرفت کسب کنند و به طبع این آموخته ها، در آینده زندگی شان نیز موفق شوند.

دانش آموزان خبرنگار:هستی جعفری،ستایش صالح پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار