رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ارکان دانشگاه فرهنگیان است

قم(پانا)- رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت جهاد تبیین در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جزو الزامات و ارکان دانشگاه فرهنگیان است.

کد مطلب: ۱۳۸۷۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ارکان دانشگاه فرهنگیان است

سعید غیاثی ندوشن رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور امروز در مراسم اختتامیه نهمین دوره توانمندسازی خادمین کنگره ملی دانشجومعلمان شهید کشور در قم اظهار کرد: ماهیت دانشگاه فرهنگیان به واسطه رویکرد فرهنگی و تربیتی که این دانشگاه دارد عرصه فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک ستون و بنای جدی است.

وی در ادامه گفت: وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه ها بعد معرفتی و تربیتی است که در سراسر دانشگاه حاکم است و در آن ارزش انقلاب اسلامی ایران برای دانشجو معلمان به گونه‌ای تبیین می شود که در خروجی آنها انسان هایی باورمند، مدافع این ارزش ها، دارای قدرت تحلیل و توان پاسخگویی به سوالات مختلف تربیت میشوند و آنها هم نسل آینده را به همین گونه تربیت می‌کنند.

سعید غیاثی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نسل آینده نیازمند فضاسازی و بستر سازی مناسب برای دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان است خاطرنشان کرد: فضای پردیس های ما باید آکنده از عطر و بوی نام شهدا باشد چرا که شهدا افرادی خاص و الگو همه ی ما قرار دارند و نظیر آن در پردیس گیلان اتفاق افتاده است که هر کلاس درسی مزین شده با نام شهدا است. پردیس هایی که میزبان شهدای گمنام هستند باید به جد کار فرهنگی گسترده ای انجام دهند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور در انتها گفت: تعامل بین پردیس ها و خانواده شهدا و عرصه فرهنگ ایثار و شهادت باید بیشتر از همیشه دنبال شود چرا که امروزه همه دانشجویان و فرهنگیان ما‌ در برابر راه و رسم و خون شهدا مسئولیت دارند و باید به گونه ای عمل بکنند که شرمنده این عزیزان نشوند.

دانش آموز خبرنگار: محمد حسین جوزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار