رقابت ۲۰۰ دانشجومعلم در مرحله‌ کشوری جشنواره تدریس برتر

زنجان (پانا) - معاون امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس به میزبانی زنجان برگزار می‌شود، گفت در این جشنواره ۲۰۰ دانشجوی سرآمد کشور به رقابت می‌پردازند.

کد مطلب: ۱۳۸۵۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
رقابت ۲۰۰ دانشجومعلم در مرحله‌ کشوری جشنواره تدریس برتر

پرویز انصاری راد، معاون امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان و قائم مقام دهمین دوره جشنواره تدریس ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: جشنواره الگوهای برتر تدریس یکی از برنامه های تحولی دانشگاه است که در تیرماه سال جاری به میزبانی استان زنجان برگزار خواهد شد.

وی با بیام اینکه دانشگاه فرهنگیان ۹۵ هزار دانشجو معلم را به عنوان معلمان آینده تربیت می‌کند، افزود: این دانشگاه تاثیر بسزایی در تربیت نسل آینده این مرز و بوم دارد که نگاه و توجه ویژه‌ مسئولین استانی و کشوری را می طلبد.

معاون امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه تربیت معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان امکان پذیر است، ادامه داد: تربیت کودک و نوجوان علاوه بر توانایی علمی ، مهارتی معلم، نیازمند توانایی اخلاقی در معلمان نیز است که دانشگاه فرهنگیان در رشد توانایی‌های اخلاقی دانشجومعلمان دوره‌ها و برنامه های مختلفی طرح ریزی و اجرا می‌کند.

وی معلم را الگوی اصلی دانش آموز دانست و ادامه داد: دانشجو معلمان باید با نقد و تجزیه و تحلیل مسائل اجتماعی آشنا شوند تا دانش آموزان را به سوی تفکر نقاد،خلاق و قدرت حل مسئله سوق دهند.

انصاری راد با تاکید بر اینکه تربیت در مدرسه به دست معلم اتفاق می افتد، گفت: معلم بواسطه نقش محوری که بر تربیت نسل جدید دارد باید از شایستگی‌های علمی، اخلاقی و اعتقادی برخوردار باشد.

قائم مقام جشنواره تدریس برتر دانشگاه فرهنگیان گفت: در طول فرآیند این جشنواره،۲۰۰ دانشجومعلم پس از عبور از مراحل استانی و منطقه ای، به مرحله کشوری راه یافته اند که با هم به رقابت می‌پردازند.

گفتنی است در انتها به دست یکی از معلمان پیشکسوت استان از پوستر دهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس رونمایی شد.

مرحله نهایی و کشوری دهمین جشنواره برتر تدریس از ۲۴ ام لغایت ۲۷ تیرماه به میزبانی استان زنجان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار