انتقاد حسین عبدی از کارشکنی باشگاه‌های لیگ برتری؛ گل‌محمدی تعاملی با ما ندارد

تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان کشورمان رفتار و کارشکنی‌های باشگاه‌های لیگ‌برتری را در بحث تعامل با تیم ملی مورد انتقاد قرار داد.

کد مطلب: ۱۵۰۰۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد حسین عبدی از کارشکنی باشگاه‌های لیگ برتری؛ گل‌محمدی تعاملی با ما ندارد

حسین عبدی درباره آخرین وضعیت تیم ملی جوانان ایران در آستانه بازی‌های مرحله مقدماتی جام ملت‌های زیر ۲۰ سال آسیا گفت: اردوهای متفاوتی را برای رسیدن به هدفی کاملاً مشخص در بازه‌های زمانی مختلف برگزار کردیم، تا بتوانیم پله پله برای آمادگی تیم در بازه زمانی محدودی که داشتیم آماده کنیم.

وی به دلایل برگزاری اردوی جوانان در امارات اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل مهم آشنایی با شرایط آب و هوایی کشور لائوس بود، تا آن را در امارات با توجه به شرایط جوی تجربه کنیم. شرایط زمین نکته مهم دیگری بود که در ایران شرایط زمین تمرین مهیایی که نزدیک به شرایط آب و هوایی و وضعیت جوی کشور لائوس باشد را نداشتیم.

سرمربی تیم ملی زیر ۲۰ سال فوتبال کشورمان تصریح کرد: نیاز داشتیم شرایط اردویی برای ۲۶ بازیکن را که تعدادی از آنها هم با مصدومیت وارد اردو شدند را زیر نظر داشته باشیم، تا از بین آنها ۲۳ نفر را انتخاب کنیم. این اردو اهمیت خیلی زیادی دارد چون آخرین اردو قبل از حضور در مقدماتی جام ملت‌های آسیا به میزبانی لائوس است.

عبدی در تشریح دیدارهای مهم گروه G مرحله مقدماتی این رقابت‌ها اضافه کرد: 3 بازی خیلی حیاتی داریم که نباید لائوس، هندوستان و مغولستان را تیم‌های ضعیف یا حتی متوسطی بدانیم. ساده لوحانه‌ترین کار ممکن این است که حریفان خود را دست‌کم بگیریم.

وی در بیان چالش حضور بازیکنان در اردوی تیم ملی جوانان تصریح کرد: باید متأسفانه بگویم دقیقاً همان باشگاه‌هایی که قبلاً کارشکنی می‌کردند باز هم این اتفاق را تکرار کردند. دو بازیکن ملوان را دعوت کردیم که وارد اردو شدند، اما هر دو نفر مصدوم شده بودند. روی هر دو آنها بر حسب وظیفه انسانی و ملی کارهای لازم انجام شد، تا رفته رفته بتوانند به تیم ملی و حتی باشگاهی خود کمک کنند.

عبدی ادامه داد: متأسفانه یکی از آنها مشکل خروج هم پیدا کرد و  در مورد اجازه خروج این بازیکن اقدام نکرده بودند، تا همراه تیم ملی یک کشور باشد.

سرمربی تیم ملی جوانان ایران ادامه داد: هرچقدر هم تلاش می‌کنیم و اطلاع رسانی‌های اداری انجام می‌دهیم، تا حالا راه به جایی نبرده است.

سرمربی جوانان ایران افزود: دو بازیکن فیکس دیگر تیم را هم از باشگاه فولاد نگرفتیم که در کافا هم با حضور آنها قهرمان شدیم. یحیی گل‌محمدی قرار بود آنها را در اختیار قرار دهد، اما در فیفادی هم این کار نشد و چنین رفتارهایی کار را برای ما خیلی سخت می‌کند.

عبدی تأکید کرد: از باشگاه‌های دیگر مثل گل گهر سیرجان، پیکان تهران ودیگر تیم‌ها نهایت تشکر را داریم که بازیکنان آنها در اختیار داریم. در نهایت همه باید به این فکر کنیم که بازیکنی که در غالب تیم‌های ملی رشد کرده است و باشگاه ها روی آنها سرمایه‌گذاری را ادامه می‌دهند، هدفی جز کمک به تیم ملی کشور در رده‌های مختلف ندارند و نباید آن را نادیده گرفت. امیدواریم تمام بازیکنان را در اختیار داشته باشیم و تجربه تیم‌های قبلی مثل تیم امید که در شرایط حساسی که داشتند دو بازیکن را یک باشگاه  گرفت و کمک نکردن را اینجا نبینیم. هدف باید اعتلای نام وطن در بازی های بین‌المللی باشد. بای نفر ملی حاکم شود.

سرمربی تیم ملی جوانان ایران در خصوص نزدیک شدن سطح فوتبال کشورها در سطح قاره آسیا تصریح کرد: یکی از آیتم‌هایی که باید در فوتبال حرفه‌ای در نظر گرفت، محیط مناسب برای پیشرفت است. دانش مربی اهمیت خیلی زیادی دارد، تا بتواند سطح خود را همیشه بالا ببرد و سپس به بازیکنانش نیز با توجه به سخت افزار مناسب که در اختیار دارد منتقل کند. زمین‌های مناسب و بازی‌های تدارکاتی قابل قبول باعث شده است، تا حریفان ما بتوانند سطح خود را بالا ببرند. آنها تزریق مربی کرده اند و مربیان بومی خود را هم به کشورهای اروپایی فرستادند، تا با استفاده از دانش بتوانند به کشور خود خدمت کنند. با چنین تفاسیری باید بدانیم تفاوت تیم‌های ملی در هر رده‌ای کم شده است و وضعیت به مراتب متفاوت تر از همیشه است. تک تک کشورهای آسیایی پیشرفت کرده اند و باید ما هم شرایط را مهیا کنیم، تا وضعیت بهتری در ایجاد شرایط محیطی برای زیرساخت های فوتبالی کشورها داشته باشیم.

وی ضمن ابراز تأسف بابت مشکل جسمانی به وجود آمده برای نبی نایب رئیس فدراسیون گفت: پس از دوران نقاهت تاج رییس فدراسیون، امیدوارم شاهد بهبود هرجه زودتر محمد نبی باشیم‌ هر دو عزیز دلسوزان فوتبال کشور هستند که حضورشان قطعاً بزرگترین کمک به شرایط است.

عبدی در پایان از تمام همراهان تیم ملی جوانان ایران یاد کرد و گفت: رسانه‌ها همیشه حامی ما بودند و آنها را جزئی از خود می‌دانیم. باید تشکر ویژه از آنها در کنار سازمان شهرداری تهران و شورای شهر داشته باشم، زیرا کمک‌های خالصانه‌ای برای ما انجام دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار