والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال جهان؛

تاریخ‌سازی شیرهای ایرانی در سواحل چین؛ نخستین مدال جهانی والیبال ساحلی ایران از جنس برنز

تهران (پانا) - تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران برابر مکزیک در دیدار رده‌بندی رقابت‌های قهرمانی جهان به پیروزی رسید و مدال برنز این مسابقات را از آن خود کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۸۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
تاریخ‌سازی شیرهای ایرانی در سواحل چین؛ نخستین مدال جهانی والیبال ساحلی ایران از جنس برنز

دیدار‌های رده‌بندی و فینال هجدهمین دوره مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال جهان امروز یازدهم شهریور در شهر شانگلو چین پیگیری شد.

تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران (حبیب اکبرزاده ۱۷ ساله و امیرعلی قلعه‌نویی ۱۸ ساله) در دیدار رده‌بندی به مصاف مکزیک) لارس – کارلوس اندرس) رفت و دو بر یک و با امتیازات ۲۱ بر ۱۵، ۱۹ بر ۲۱ و ۱۵ بر ۶ به پیروزی رسید.

ملی‌پوشان کشورمان ست اول این مسابقه را پرقدرت آغاز کردند و پس از کسب سه امتیاز متوالی بازی را به دست گرفتند. در امتیاز ۱۱ دو تیم مساوی شدند و در نیمه ست بار دیگر ساحلی‌بازان ایران با برتری در تمامی فاکتور‌ها از جمله دفاع، سرویس و توپ‌گیری از حریف مکزیکی خود پیشی گرفته و این ست را با نتیجه ۲۱ بر ۱۵ به نفع خود به پایان رساندند.

در دومین ست دو تیم بازی پایاپایی داشتند و در میانه بازی مکزیک دو اختلاف امتیاز از حریف ایجاد کرد و در نهایت با حفظ این اختلاف و با استفاده از اشتباهات فردی و خستگی بازیکنان ایران این ست را ۲۱ بر ۱۹ به نفع خود به پایان رساند تا بازی در ست سوم پیگیری شود.

ست سوم با برتری ملی‌پوشان کشورمان آغاز شد و با چهار اختلاف امتیاز بازی به نفع ایران پیش رفت و برتری در پوئن‌ها در میانه بازی به ۶ امتیاز هم رسید تا در نهایت این ست ۱۵ بر ۶ به نفع ایران پایان یابد.

وونگ ژانگ از چین و جولیاردی از اندونزی به ترتیب داور اول و دوم این دیدار بودند.

تیم ملی والیبال زیر ۱۹ سال ایران در مرحله مقدماتی موفق به شکست تیم‌های آمریکا، استرالیا و تایلند شد و به عنوان صدرنشین گروه مستقیما به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. ساحلی‌پوشان کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی شیلی را از پیش رو برداشتند و در مرحله یک چهارم نهایی موفق به شکست لهستان شدند، اما در دیدار نیمه نهایی برابر لتونی مغلوب شدند و در نهایت با پیروزی برابر مکزیک مدال برنز مسابقات زیر ۱۹ سال قهرمانی جهان را از آن خود کردند.

این نخستین بار است که ساحلی‌بازان کشورمان موفق به دریافت مدال در مسابقات قهرمانی جهان شدند و با کسب این مدال برنز تاریخ‌سازی کردند.

عبدالرئوف بستگانی به عنوان سرمربی، مرتضی احمدی پوربندری به عنوان مربی و آنالیزور و سید پوریا نعیمی به عنوان سرپرست، کادر فنی تیم ملی زیر ۱۹ سال ساحلی در رقابت‌ها بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار