کایالپ ترک دوپینگی شد؛ میرزازاده به مدال المپیک نزدیک شد

تهران (پانا) - رضا کایالپ یکی از چهره‌های مطرح کشتی جهان به دلیل دوپینگ شانس حضور در پنجمین المپیکش را از دست داد.

کد مطلب: ۱۴۸۶۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
کایالپ ترک دوپینگی شد؛ میرزازاده به مدال المپیک نزدیک شد

رضا کایالپ، دارنده یک مدال نقره و ۲ برنز المپیک و همچنین ۵ مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز سنگین وزن کشتی فرنگی جهان به دلیل دوپینگ، شانس حضور در بازی‌های المپیک را برای پنجمین بار از دست داد.

کایالپ که ۱۲ مدال طلای اروپا را در کارنامه دارد مشخص شد از یک ماده ممنوعه استفاده کرده است، رسماً از ترکیب تیم ترکیه در المپیک حذف شد و حمزه باکر به جای او در پاریس کشتی می‌گیرد.

رضا کایالپ درباره این اتفاق گفت: به دلیل افزایش اخیر شکایات طولانی مدت وی از وزوز شدید گوش، سرگیجه و سردرد، به او دارویی که ممنوع بوده داده شده است.

کایالپ در بیانیه‌ای افزود: در تمام مراحل زندگیم همه توجه و مراقبت‌های لازم را داشته‌ام. من حتی در مورد غذا‌هایی که مصرف می‌کردم یا دارو‌هایی که استفاده می‌کردم، مانند مسکن، بدون تایید متخصصانم اقدامی نکردم. توجه من به جزئیات در جامعه ورزش شناخته شده است. در طول روند درمانم برای شکایاتی که ذکر کردم، با آگاهی حرفه‌ای از رشته ورزشی خود با مشورت کتبی و شفاهی با پزشک، در مورد نسخه‌ای که برایم نوشته شده بود، روند درمان را آغاز کردم.

وی تصریح کرد: به دلیل برخورد نادرست با من در این روند درمانی که با تایید پزشک ورزش من آغاز شد، به دلیل احتیاط مسئولان اتحادیه جهانی کشتی، شرکت من در مسابقات ورزشی به طور موقت به حالت تعلیق درآمد.

کایالپ خاطرنشان کرد: ما مبارزه قانونی خود را برای این قربانی شدن که دوران ورزشی پاک من در معرض آن قرار گرفته را آغاز کرده ایم.

امین میرزازاده که در بازی‌های المپیک توکیو و رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ مقابل رضا کایالپ مغلوب شده بود در فینال مسابقات جهانی ۲۰۲۳ موفق شد در یک جدال حساس و دیدنی با نتیجه ۲ بر ۲ غول ترکیه‌ای را شکست دهد و طلایی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار