مرد نقره‌ای کشتی در ادوار المپیک در گفت‌وگو با پانا:

آموزش و پرورش پایگاه نخبه‌پروری برای ورزش قهرمانی کشور است

تهران (پانا) - مرد نقره‌ای کشتی ایران در ادوار المپیک گفت آموزش و پرورش پایگاه نخبه‌پروری برای ورزش کشور به ویژه کشتی است و آموزش و پرورش، خانه دوم آینده‌سازان این مملکت است.

کد مطلب: ۱۴۶۹۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش پایگاه نخبه‌پروری برای ورزش قهرمانی کشور است

رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی و گرامیداشت رحیم علی آبادی روزهای 6 و 7 اردیبهشت به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود.

رحیم علی‌آبادی دوم فروردین 1321 در اردبیل محله علی‌آباد کوچه شهید نادعلی اوغلی به دنیا آمد و از سوابق و فصل‌های کارنامه درخشان این نام آور تالار کشتی ایران، می‌توانیم به مدال نقره مسابقات المپیک 1972 اشاره کرد.

MTU1Zjkx5MK1

مدال نقره قهرمانی کشتی جهان ۱۹۶۹ و برنز قهرمانی کشتی جهان ۱۹۷۳ به میزبانی تهران، در کارنامه مرد نقره‌ای کشتی ایران در ادوار المپیک دیده می‌شود. نشان طلای بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴، نیز در ویترین افتخارات این پیشکسوت کشتی کشور دیده به نمایش درآمده است.

به بهانه برگزاری این مسابقات، با رحیم علی آبادی به گفت‌وگو نشستیم.

دارنده مدال نقره مسابقات المپیک 1972 در آغاز این گفت‌وگو، ضمن خدا قوت به مجموعه خبرگزاری پانا، بر زیبایی رسالت این مجموعه در بیان ظرفیت‌های دانش آموزان و معرفی نخبگان ورزشی تأکید کرد و گفت: «ورزش دانش‌آموزی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.»

Y2E1YTcgWBxk

دارنده عناوین دومی مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۱۹۶۹ و سومی قهرمانی کشتی جهان ۱۹۷۳ با اشاره به برگزاری رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی، افزود: «ممنونم از این اقدامی که بچه‌ محل‌ها برای بنده انجام دادند و بی‌نهایت از آنها ممنونم.»

جام صفوی از پایگاه‌های کشف نخبگان کشتی کشور است

علی‌آبادی جام صفوی را یکی از پایگاه‌های کشف نخبگان کشتی برشمرد و تأکید کرد: «اردبیل در گذشته جایگاه ویژه‌ای، از لحاظ استعداد در کشتی کشور و چند ملی پوش در تیم‌های ملی داشت. امیدواریم با برگزاری چنین مسابقاتی به جایگاه قبل خود باز گردد.»

Y2E1YTc2QZja

مرد نقره‌ای کشتی ایران در ادوار المپیک آموزش و پرورش را پایگاه نخبه پروری برای ورزش کشور به ویژه کشتی برشمرد و بیان کرد: «آموزش و پرورش، خانه دوم آینده سازان این مملکت در عرصه‌های مختلف به خصوص ورزش است.»

علی‌آبادی با اشاره به اینکه وقتی از ورزش دانش آموزی و ورزش در مدارس صحبت به میان می‌آید دلم می‌سوزد، تصریح کرد: «چون ورزش دانش‌آموزی مورد بی‌مهری قرار گرفته است.»

نگاه به پایه و نخبه‌پروری باید عمق داشته باشد

پیشکسوت کشتی کشورمان با تأکید بر اینکه وزارت ورزش، وزارت «ورزش و جوانان» نام دارد و تمام مسائل پیرامون جوانان باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، اضافه کرد: «نگاه به پایه و نخبه‌پروری باید عمق داشته باشد. خوشبختانه کیومرث هاشمی از جنس ورزش و آموزش و پرورش است و اشراف کاملی نسبت به موضوعات پیرامون این دو حوزه دارد.»

MTVmMzEzlHPy

علی آبادی با بیان اینکه مشکلات در بحث کمرنگی تعاملات برخی فدراسیون‌ها با آموزش و پرورش زیاد است، تأکید کرد: «دامنه تعاملات وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌ها، با آموزش و پرورش باید مستحکم و مداوم باشد.»

مرد نقره‌ای کشتی ایران در ادوار المپیک آموزش و پرورش ادامه داد: «هر روز اشک می‌ریزم که چرا باید استعدادهای ناب و نخبه در دل آموزش و پرورش در رشته‌های مختلف به ویژه کشتی به‌خاطر برخی بی‌مهری‌ها به هدر برود.»

MTVmMzEz8i6G

علی‌آبادی تأکید کرد: «کمیته‌های استعدادیاب فدراسیون‌ها، به دقت و با وسواس زیاد ورزش دانش‌آموزی و ورزش در آموزش و پرورش را مورد توجه و رصد قرار دهند تا این ظرفیت‌های ناب وارد مسیر حرفه‌ای ورزش شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار