دربی103؛ شاخ به شاخ استقلال و پرسپولیس در جاده قهرمانی

تهران (پانا) - هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور امروز چهارشنبه، با دیدار حساس و سنتی دربی پایتخت رقابت استقلال و پرسپولیس انجام خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
دربی103؛ شاخ به شاخ استقلال و پرسپولیس در جاده قهرمانی

بهنام آقاجانلو - استقلال و پرسپولیس از ساعت 20، امروز 23 اسفند به دیدار هم در ورزشگاه آزادی تهران خواهند رفت. این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که پرسپولیس با اندیشه کسب 3 امتیاز و چسبیدن به رغیب سنتی خود، گام به دربی 103 می‌گذارد و استقلال هم برای تداوم صدرنشینی، دنبال شکست دادن سرخ‌پوشان تهرانی است.

170998066

آشنایی با دربی اولی‌ها

بازیکنانی در ترکیب استقلال و پرسپولیس هستند که برای اولین بار، فضای حاکم بر دربی پایتخت را تجربه می‌کنند، رقابتی سنتی که در ایستگاه 103 قرار دارد. 5 بازیکن در صورت بازی در دربی 103، از این شرایط برخوردار هستند که شامل 4 پرسپولیسی و تنها یک استقلالی است.

عبدالکریم حسن مدافع چپ‌پای قطری، در صورتی که در ترکیب پرسپولیس قرار بگیرد، اولین حضورش را در دربی پایتخت تجربه خواهد کرد. مرد سال فوتبال آسیا، مقابل فولاد هر چند یک گل به خودی زد، ولی نشان داد که یکی از خریدهای خوب باشگاه پرسپولیس است.

111111111111111111

اوستون ارونوف، یکی دیگر از بازیکنان خارجی پرسپولیس و حاضر در لیگ بیست و سوم است، که برای نخستین بار در صورت حضور در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت، با پیراهن پرسپولیس در دربی 103 پا به توپ خواهد شد.

MTM1ZTc1JcIO

محمد خدابنده‌لو که از مس رفسنجان به اردوگاه پرسپولیس ملحق شده است در کنار اورونوف و عبدالکریم حسن، دربی اولی‌های فوتبال ایران به شمار می‌روند.

ابوالفضل بابایی مهاجم جوان پرسپولیس نیز، می‌تواند در صورت نظر اوسمار، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، دربی 103 را تجربه خواهد کرد و از طرفی این بازیکنان، می‌توانند برای حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس در دربی 103 خودی نشان دهند.

جلال‌الدین ماشاریپوف ازبکی، خرید جدید استقلال شرایط مساوی با بازیکنان خارجی پرسپولیس دارد و می‌تواند با نظر جواد نکونام سرمربی استقلال، برای اولین بار حضور در این مسابقه را تجربه کند.

غایب بزرگ این دیدار حسین کنعانی زادگان است که با یک اشتباه آماتوری، مقابل فولاد خوزستان، جواز بازی در دربی 103 را از دست داد.

ZTk1MWMfhhNP

ورود هواداران با بلیت الکترونیکی خواهد بود و به دلیل تعمیرات ورزشگاه آزادی، امکان استفاده از ظرفیت کامل نیست. براساس تصمیمات اتخاذ شده، هواداران استقلال از درب غربی و طرفداران پرسپولیس هم از ورودی شرقی وارد سکوهای ورزشگاه آزادی خواهند شد. مترو و اتوبوسرانی هم، تا ساعت ۲۴ روز برگزاری مسابقه به خدمت رسانی به تماشاگران این مسابقه ادامه می‌دهند.

مدیران باشگاه استقلال برای اینکه بتوانند روحیه بازیکنان این تیم را در آستانه شهرآورد بالا ببرند، مبلغ ویژه‌ای را امروز به حساب مربیان و بازیکنان این تیم پرداخت کردند.

ZTk1MWMWL5ok

جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال استقلال، غیبت‌های سریالی در نشست‌های خبری بازی‌های استقلال در لیگ بیست و سوم داشته است و در نشست خبری، قبل از بازی با پرسپولیس هم غیبت داشت، قطعاً جریمه سنگینی در انتظار سرمربی آبی‌های پایتخت خواهد بود.

ترس از باخت و احتیاط به عنوان تاکتیک اصلی سرخ‌پوشان در این دیدار، جنگیدن برای پیروزی را زیر سایه نباختن قرار می‌دهد. اوسمار برای اینکه جایگاه ویژه‌ای در دل هواداران پرسپولیس بدست آورد، دنبال شکست دادن یاران نکونام است.

استقلال با حذف از جام حذفی، شش دانگ بروی کسب عنوان قهرمانی در لیگ بیست و سوم متمرکز شده است و پرسپولیسی‌ها هم دنبال برداشتن گام بلند با شکست دادن استقلال برای قهرمانی در لیگ برتر هستند. این بازی با سیستم VAR برگزار خواهد شد.

حسینی با ۱۱ ثبت کلین شیت، تا پایان هفته نوزدهم تبدیل به بهترین گلر لیگ برتر همراه با حسین پورحمیدی دروازه‌بان تراکتور شده است. این در حالی است که اشتباهات فردی بیرانوند در دو دیدار از نیم فصل دوم باعث عقب افتادنش از این کورس شده و فعلاً با هشت بار بسته نگه داشتن دروازه خود در لیست گلرهای متوسط لیگ قرار دارد.

es-kh-1

استقلال در ۱۹ بازی گذشته خود تنها، ۱۰ گل خورده است که طبق میزان آمار بازی‌های حسینی تمام آنها را نیز این دروازه‌بان دریافت کرده است. در حقیقت استقلالی‌ها میانگین ۰.۵۸ گل خورده در هر بازی را دارند. در صورتی که بیرانوند، نیز در چارچوب دروازه پرسپولیس ۱۳ گل خورده داشته است.

MTVkYjU5hV7h

سپاهان اصفهان و ملوان انزلی به ترتیب با 33 و 28 امتیاز، نزدیک‌ترین تعقیب‌کنندگان سرخ‌آبی‌ها در صدر جدول لیگ بیست و سوم هستند.

تمام بازی‌های نیم فصل دوم برای استقلال حکم فینال دارد

شاهرخ بیانی که  تجربه بازی در دو تیم استقلال و پرسپولیس را در کارنامه فوتبالی خود دارد در گفت‌وگو با پا در آستانه دربی 103، اظهار کرد: «استقلال در آستانه دربی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و با پیوستن جلال‌الدین ماشاریپوف، استقلال در شرایط مطلوبی قرار گرفته است.»

بازیکن سال‌های دور استقلال تأکید کرد: «دربی 103، برای دو تیم از حساسیت بالایی برخوردار است و استقلال و پرسپولیس در دربی 103 محتاط بازی خواهند کرد.»

3922621

بیانی افزود: «تمام بازی‌های نیم‌فصل دوم برای استقلال که به دنبال قهرمانی در لیگ بیست و سوم است، حکم فینال دارد و برایش مهم نیست که با استقلال خوزستان بازی کند یا پرسپولیس.»

بازیکن سال‌های دور استقلال بیان کرد: «استقلال بازی‌های بسیار سختی پیش‌رو دارد و به اندازه دربی برای استقلال حساسیت دارد و استقلال برای قهرمانی، باید پرسپولیس را شکست دهد و بازی 6 امتیازی است.»

استقلال داخل مستطیل سبز و خارج از آن در دربی 103 می‌جنگد

محمد نوری بازیکن سال‌های دور باشگاه استقلال نیز در گفت‌وگو با پانا، در آستانه دربی 103، اظهار کرد: «استقلال در شرایط بسیار خوبی به لحاظ فنی، روحی و روانی قرار دارد و با آمادگی خوب در مقابل پرسپولیس صف آرایی خواهد کرد.»

ZTk1MWMGyanR

 بازیکن سال‌های دور باشگاه استقلال افزود: «دربی103، از حساسیت خاصی برای استقلال و پرسپولیس برخوردار است، استقلال برای تداوم صدرنشینی می‌جنگد و پرسپولیس هم به دنبال تصاحب جایگاه رقیب سنتی خود است.»

نوری تأکید کرد: «نکونام با حمایت هواداران، با آرامش زیادی استقلال را در هفته‌های پایانی نیم فصل اول هدایت کرد و در نهایت، شاهد صدرنشینی استقلال با حمایت هواداران هستیم.»

45353446555686854545

بازیکن سال‌های دور باشگاه استقلال بیان کرد: «حواشی، همیشه بر روی بازی‌های دربی در فوتبال کشور سایه می‌انداخته است و دربی 103 هم، از این قاعده مستثنی نیست.»

ZTk1MWMlIwuJ

نوری با اشاره به اینکه پرسپولیس هم در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و بازیکنان جدید فنی جذب کرده است، تصریح کرد: «متأسفانه بر عکس استقلال، همیشه پول و امکانات برای پرسپولیس در قیاس با استقلال بوده است، نگاه‌ها همیشه به پرسپولیس ویژه بوده است و استقلال داخل مستطیل سبز و خارج از آن در دربی 103 می‌جنگد.»

بازیکن سال‌های دور باشگاه استقلال با تأکید بر اینکه برنده دربی 103، 90 درصد قهرمان لیگ بیست و سوم فوتبال کشور است، اضافه کرد: «به همین خاطر این دیدار از حساسیت بالایی برخوردار است.»

نوری اظهار کرد: «امیدوارم استقلال، برنده دیدار دربی 103 پایتخت باشد و دل هواداران استقلال شاد شود.»

157105434

اورنوف، کنار آل‌کثیر از امیدهای پرسپولیس مقابل استقلال در دربی 103

ناصر ابراهیمی، مربی سال‌های دور باشگاه پرسپولیس در آستانه دربی 103 در گفت‌وگو با پانا، اظهار کرد: «پرسپولیس، با حضور اوسمار در نیم‌فصل دوم، نتایج بسیار خوبی کسب کرده است و در جام حذفی هم با شکست تیم فوتبال نفت و گاز گچساران، یک گام به قهرمانی در این پیکارها نزدیک شده است.»

مربی سال‌های دور باشگاه پرسپولیس افزود: «اورنوف، کنار آل‌کثیر از امیدهای پرسپولیس مقابل استقلال در دربی 103 است.»

MTQwYzNmt2hM

ابراهیمی تأکید کرد: «استقلال هم برای جبران ناکامی در جام حذفی، بر روی شکست پرسپولیس متمرکز شده است و این موضوع جذابیت دربی 103 را افزایش داده است.»

مربی سال‌های دورباشگاه پرسپولیس بیان کرد: «پرسپولیس 25 مدیرعامل عوض کرده است و در دوران مدیریت، گام در دربی 103 می‌گذارد و امیدواریم برنده این بازی باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار