نابغه تنیس ایران از اهمیت تحصیل کنار ورزش می‌گوید؛

مشکات الزهرا صفی: ورزش حرفه‌ای نباید دانش‌‌آموزان را از ریل تحصیل خارج کند

عملکردها در بازی‌های آسیایی قابل پیش‌بینی نیست

تهران (پانا) - تنیسور دختر ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو با بیان اینکه ورزش حرفه‌ای نباید دانش‌آموزان را از ریل تحصیل خارج کند، بر ضرورت تلاش دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان ورزشکار کشور در دو مسیر ورزش قهرمانی و تحصیل تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۳۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مشکات الزهرا صفی: ورزش حرفه‌ای نباید دانش‌‌آموزان را از ریل تحصیل خارج کند

مشکات الزهرا صفی نخبه تنیس ایران، سال ۲۰۲۲ در فهرست صد تنیسور برتر دنیا از سوی فدراسیون جهانی تنیس قرار گرفت.

این بانوی تنیسور ایرانی صیاد مقام قهرمانی و مدال طلای رقابت‌های تور بین‌المللی تنیس زیر ۱۸ سال کیش است و در مسابقات زیر 14 سال آسیا هم در کنار دنیا عامری توانستند به‌عنوان قهرمانی دست پیدا کنند.



به بهانه حضور کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو با مشکات الزهرا صفی نخبه تنیس ایران به گفت‌وگو نشستیم که در زیر می‌خوانید.

پانا - در آغاز گفت‌وگو برای آشنایی بیشتر نوجوانان، جوانان و به ویژه دانش‌آموزان با شما به‌عنوان یک الگوی ورزشی نخبه، یک بیوگرافی از خودتان بیان کنید؟

مشکات الزهرا صفی : بنده مشکات الزهرا صفی متولد ۱۳۸۳ هستم و به عنوان نماینده دختر ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو مراحل آماده‌سازی خود را در اردوی تیم ملی دنبال می‌کنم.

تنیس حرفه‌ای را زیر نظر مربیان خارجی آغاز کردم

​​​​ پانا - تنیس را به شکل حرفه‌ای زیر نظر کدام مربیان آغاز کردید و در گام‌های نخست در چه مسابقاتی حضور پیدا کرده و چه عناوینی را کسب کردید؟

مشکات الزهرا صفی: تنیس را به شکل حرفه‌ای زیر نظر تونی اندروویچ و وردان لوبیچیک آغاز کردم. پس از چند سال که فعالیت‌های حرفه‌ای در این رشته داشتم توانستم در ۷ دوره مسابقات جهانی در طول یک سال شرکت کنم و در این میادین به ۶ عنوان قهرمانی دست پیدا کردم.

یکی از میدان‌های مهمی که بنده حضور داشتم مسابقات تور جهانی زیر ۱۸ سال تنیس بود که قهرمان شدم و نام بنده به عنوان نخستین ایرانی حاضر در رقابت‌های گرند اسلم جوانان به ثبت رسید و توانستم موفقیت‌های بسیار خوبی را برای ورزش ایران به ویژه تنیس کسب کنم.

رتبه خود را در تور جهانی ارتقا دادم

پانا - شما در کدام دیدار توانستید در رده‌بندی فدراسیون جهانی بر جایگاه ۱۳۷ جهان تکیه بزنید؟

مشکات الزهرا صفی: بنده در تور جهانی تنیس زیر ۱۸ سال جهان مقابل ساگاندلیف با کسب پیروزی، رتبه خود را در رده‌بندی فدراسیون جهانی تنیس ارتقا دادم.

پانا - شما در چه سالی در رنکینگ صد تنیسور برتر جهان قرار گرفتید؟

مشکات الزهرا صفی : بنده در سال ۲۰۲۲ در فهرست سطح تنیسور برتر دنیا از سوی فدراسیون جهانی تنیس قرار گرفتم.

اتفاق خوب اضافه شدن یک نماینده به جمع تنیسورهای ایران

پانا - اضافه شدن یک نماینده دیگر به جمع تنیسورهای اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی هانگژو را چطور ارزیابی می‌کنید؟

مشکات الزهرا صفی: باید به خاطر این اتفاق از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان تشکر کنیم که یک سهمیه آقا را به تنیس کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی هانگژو اضافه کردند.

تمرینات خوبی را زیر نظر مربی کرواتم انجام می‌دهم

پانا - با توجه به اینکه در آستانه بازی‌های آسیایی قرار داریم به لحاظ جسمانی در چه سطحی از آمادگی قرار دارید؟

مشکات الزهرا صفی: ت مرینات خود را زیر نظر مربی کروات انجام می‌دهم و هم اکنون به لحاظ فیزیکی و روانی در شرایط مطلوب آمادگی قرار دارم. من مشکل خاصی از این بابت ندارم.

فدراسیون امکانات خوبی را در اختیار ملی پوشان قرار داده است

پانا - حمایت‌های فدراسیون را از تیم‌های پایه چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا فدراسیون امکانات لازم را در اختیار شما قرار داده است؟

مشکات الزهرا صفی: فدراسیون امکانات خوبی را در اختیار ما قرار داده است و جا دارد از فدراسیون تنیس بابت این حمایت‌ها تشکر کنم.

امیدوارم نماینده شایسته‌ای برای ایران و ایرانی باشم

پانا - چه تصویری از حضور خود در بازی‌های آسیایی هانگژو دارید؟

مشکات الزهرا صفی : بازی‌های آسیایی از سطح کیفی بالایی برخوردار است و همه ورزشکاران حاضر در این پیکارها، دنبال کسب مقام قهرمانی و قرار گرفتن بر روی سکو هستند و هیچ چیز از قبل قابل پیش‌بینی نیست و امیدوارم بتوانم نماینده خوبی برای تنیس ایران و ملت ایران در بازی‌های آسیایی باشم.

ضرورت ورزش حرفه‌ای کنار تحصیل

پانا - شما به‌عنوان یک الگوی ورزشی برای نوجوانان و جوانان کشور چه توصیه‌ای دارید؟

مشکات الزهرا صفی: بنده هم ورزش حرفه‌ای را در کنار تحصیل ادامه دادم و امروز دانشجو هستم و توصیه‌ام به نوجوانان و جوانان و دانش‌آموزان ورزشکار برای پیمودن مسیر حرفه‌ای ورزش این است که ورزش حرفه‌ای را در کنار تحصیل ادامه دهند.

در داخل کشور از استان و قهرمانی کشور شرکت کنند و از همه مهمتر این است که برنامه‌ریزی درست را از پایه داشته باشند و زیر نظر مربیان خوب و کارآمد تمرین و فعالیت ورزشی خود را ادامه دهند.

ورزش حرفه‌ای باعث نشود که از مسیر تحصیل خارج بشوند، بلکه ورزش حرفه‌ای را در کنار تحصیل با جدیت دنبال کنند.

آرزوی پیروزی کاروان ورزش ایران در هانگژو

پانا - کلام آخر؟

مشکات الزهرا صفی: بنده برای کاروان ورزش ایران اعزامی به مسابقات بازی‌های آسیایی هانگژو آرزوی پیروزی و موفقیت دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار