‌رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور خبر داد:

اجرای برنامه‌های ورزشی با اولویت مناطق محروم و مدارس دخترانه

تهران (پانا) -‌ رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور از اجرای برنامه‌های ورزشی با اولویت مناطق محروم و مدارس دخترانه خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۵۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه‌های ورزشی با اولویت مناطق محروم و مدارس دخترانه

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، حسین بابویی با حضور در برنامه "ورزش و مردم" شبکه اول سیما اظهار کرد: مخاطبین ورزش دانش‌آموزی بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموز است که همه این افراد در حوزه‌های مختلف آینده کشور را اداره می‌کنند این در حالی است که ورزش کشور از ورزش پایه و دانش‌آموزی آغاز می‌شود.

بابویی بیان کرد: ورزش دانش‌آموزی به جهت گستردگی در سراسر کشور اهمیت بالایی دارد. وجود بیش از ۱۲۰ هزار مدرسه در اقصی نقاط کشور امکان دسترسی خوبی را به مخاطبین می‌دهد تا از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: امروزه آموزش و پرورش برای رسیدن به هدف نهایی خود که تربیت همه جانبه است با استفاده از هر ظرفیتی تلاش می‌کند و ابزار ورزش و تربیت‌بدنی برای اجتماعی کردن دانش‌آموز نیز در این مسیر موثر خواهد بود. همه ما می‌دانیم که باید برای توسعه تربیت‌بدنی در آموزش و پرورش اهتمام ورزیده شود.

بابویی بیان کرد: آموزش و پرورش این ظرفیت را دارد که در مسیر اهداف خود فعالیت کند اما باید برای برگزاری رویدادهای ورزشی تصمیم‌گیری شود زیرا مخاطب رده‌های سنی و استعدادهای برتر یکی است و برنامه نیز باید واحد باشد.

رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی با اشاره به اشراف کامل وزیر ورزش و جوانان به موضوع ورزش در مدارس گفت: وزیر ورزش و جوانان نکات خوبی را در دیدار با معاون وزیر آموزش و پرورش ارائه کرد تا برای مخاطبان خود برنامه‌های با کیفیتی را درنظر بگیریم.

وی بیان کرد: فدراسیون ورزش دانش‌آموزی به ظرفیت و منابع آموزش و پرورش دسترسی دارد و باید به استعدادهای دانش‌آموزان نیز دسترسی داشته باشد؛ فدراسیون در ۷۳۰ شهر کشور و روستا رئیس هیات دارد که به مدارس شهر خود دسترسی دارند. اکنون نیز وزرای آموزش و پرورش و ورزش و جوانان نیز با یکدیگر هم نظر هستند که بجای جزیره‌ای کار کردن، کار هماهنگ صورت بگیرد تا خدمات گسترده‌ای نیز به دانش‌آموزان ارائه شود.

بابویی با اشاره به فعالیت ۳۳ هزار معلم ورزش اظهار کرد: آموزش و پرورش طرحی را در قالب طرح شهید خرازی پیگیری می‌کند که در این راستا در پایان هفته فضاهای آموزش و پرورش به طور رایگان در اختیار دانش‌آموزان و والدین آنان است. همچنین طرح شهید سلیمانی در توسعه فضاهای ورزشی نیز در حال اجرا است و ۲۲۰۰ فضا به کار گرفته شده تا ورزش پایه کشور تقویت شود.

وی در ادامه هدف در ورزش دانش‌آموزی را تشریح و اظهار کرد: هدف آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموز با تمام ابعاد است تا دانش و روح او تقویت شود.

بابویی درباره کمبود معلم ورزش نیز گفت: با کمبود نیروی انسانی در تربیت بدنی مواجه هستیم اما با نیروهای موجود و ۳۳ هزار نیروی متخصص بیشتر کلاس‌ها در حال برگزاری است معتقدیم باید دانش‌آموز تحت پوشش برنامه ورزشی باشد تا استعدادهای خوبی تربیت شوند لذا تمام برنامه‌های ورزشی ما با اولویت مناطق محروم و مدارس دخترانه اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار