مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران:

تلاش و دغدغه آموزش و پرورش، بازگشایی مطلوب مدارس در سال تحصیلی جدید است

اقدامات لازم برای بازگشایی مدارس در قالب «پروژه مهر» انجام شد

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: تلاش، دغدغه و تاکید آموزش و پرورش استان بر بازگشایی مطلوب و مناسب مدارس در قالب «پروژه مهر» در سال تحصیلی جدید است.

کد مطلب: ۱۴۹۷۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تلاش و دغدغه آموزش و پرورش، بازگشایی مطلوب مدارس در سال تحصیلی جدید است

حسین کمالی در نشست شورای آموزش و پرورش استان مازندران که با حضور استاندار و دیگر اعضای شورا برگزار شد با بیان اینکه ارائه خدمات مطلوب به دانش‌آموزان و اجرای برنامه‌های مختلف از جمله اقدامات آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان مازندران در همه عرصه‌های فرهنگی، ورزشی و علمی برای کشور افتخار می‌آفرینند.

کمالی گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۵ مدال جهانی و ۴۹ مدال کشوری با همت‌ و پشتکار دانش‌آموزان برای آموزش و پرورش استان کسب شد.

وی به تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: به مناسبت این تقارن ارزشمند، برنامه‌های متنوع و ویژه اجرا می‌شود و از همه ظرفیت‌های مردمی دولتی و غیردولتی برای بازگشایی مدارس بهره خواهیم گرفت.

کمالی به تاکید وزیر آموزش و پرورش به نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی، زنگ دفاع مقدس و برگزاری نماز اول وقت در مدارس اشاره کرد و گفت: اجرای این 3 مورد، پیوند موثر و کارسازی در تربیت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران عنوان کرد: تمام اقدامات لازم برای بازگشایی مدارس در قالب «پروژه مهر» انجام می‌شود و این پروژه شامل ۱۲ کارگروه است که هر یک وظایفی را بر عهده دارند و 2 مورد از مهم‌ترین این کارگروه‌ها ساماندهی نیروی انسانی و سامانه تامین و تجهیز امکانات آموزشی است.

کمالی گفت: در طرح شهید عجمیان نیز به منظور بهسازی و شاداب‌‌سازی، ۸۰۰ مدرسه و ۲ هزار و ۸۰۰ کلاس درس مشمول این طرح شدند.

وی افزود: مازندران دارای ۳ هزار و ۲۸۷ مدرسه دولتی و ۷۶۶ مدرسه غیردولتی (در مجموع ۴۵۳ مدرسه) است و در استان ۱۷ هزار ۶۳۷ کلاس فعال پیش‌بینی و کلاس‌بندی شده و حدود ۵ هزار و ۸۳۸ کلاس درس در مدارس غیردولتی است و  در مجموع، ۲۳ هزار کلاس درس در استان  وجود دارد.

کمالی خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار معلم در مدارس غیردولتی و ۲۱ هزار معلم نیز در مدارس دولتی، ساماندهی و تعیین جا شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران ادامه داد: ۵۲۷ هزار و ۸۴۵ دانش‌آموز در استان در مدارس دولتی و غیردولتی تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۱۰۶ هزار نفر، دانش‌آموز مدارس غیردولتی هستند.

وی عنوان کرد: امسال ۲ هزار و ۳۹۲ معلم جدید شامل آموزگار، دبیر و هنرآموز، کیفیت‌بخشی معلمان پرورشی و استثنایی در قالب ماده ۲۸ استخدام شدند.

کمالی گفت: خوشبختانه در سطح استان، وفاق و همدلی با آموزش و پرورش وجود دارد و این همراهی قابل تقدیر است و امیدواریم شاهد افتخارآفرینی جوانان ایران اسلامی در همه عرصه‌ها باشیم.

خبرنگار : سونیا کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار