استاندار مازندران:

دیپلماسی آموزشی و مشارکت در برپایی المپیادها در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد

ساری (پانا) - استاندار مازندران در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت در سفر اخیر وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد شد طرح دیپلماسی آموزشی با محوریت گردشگری برای استان در نظر گرفته شود و دبیرخانه کشوری این طرح به مازندران داده شود و این استان پایلوت طرح دیپلماسی آموزشی در کشور باشد.

کد مطلب: ۱۳۳۸۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
دیپلماسی آموزشی و مشارکت در برپایی المپیادها در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد

سید محمود حسینی پور ادامه داد: برابر این طرح مقرر شد دستگاه تعلیم و تربیت مازندران مسئول پیگیری المپیادهای علمی جهانی باشد و کانون تصمیم‌گیری در خصوص رقابت های ملی المپیادی هم در مازندران باشد، ضمن اینکه همین تمرکز در المپیادهای ورزشی هم دنبال شود که امتیاز منحصر به فردی برای مازندران است و این طرح، با برنامه مهم ما که قصد داریم مازندران را پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی معرفی کنیم، هم راستا است.

وی در ادامه افزود: برای تحقق کامل این موضوع لازم است تیمی حرفه ای تعیین شود و راهبردها و برنامه های اجرایی آن را تعیین کند که نیاز به یک کار حساب شده و دقیق دارد و همکاری همه دستگاه ها از گردشگری و مجموعه‌های فرهنگی را طلب می کند.

رئیس شورای آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: در جلسه امروز شورا مباحث خوبی از جمله اجرای طرح راهیان نور مطرح شد و لازم است تأکید کنم این اردوها تنها مختص به دانش آموزان نباشد و معلمان و مربیان هم در راهیان نور، حضور داشته باشند به ویژه به این دلیل که در میان نسل جدید معلمان نیز افرادی هستند که دوران انقلاب و دفاع مقدس را ندیده‌اند.

حسینی پور عنوان کرد: با ظرفیت های علمی که داریم باید کارها را به گونه‌ای پیش ببریم که آموزش و پرورش مازندران در سطح کشور هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی، رتبه برتر کشور باشد.

دانش آموز خبرنگار: سونیا کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار