روایتی از صبر و استقامت مادر شهیدان «سعادتمند»

قم(پانا) - روز وفات حضرت ام البنین(س) و تکریم مادران و همسران شهدا فرصت یادآوری ایثار و صبر مادران والامقام شهدا همچون مادر شهیدان سعادتمند است.

کد مطلب: ۱۲۴۸۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
روایتی از صبر و استقامت مادر شهیدان «سعادتمند»

مادر شهیدان والامقام «سعادتمند» از جمله مادرانی است که با تاسی به صبر و استقامت حضرت زینب کبری(س) و حضرت ام البنین(س) تا آخرین روزهای عمر پربار خویش، از ولایت فقیه و آرمان های شهدا پاسداری کرد.

صغری ساده‌وندی، مادر شهیدان ناصر و محسن «سعادتمند» که در سال 1362 به فاصله سه ماه دو فرزند رشیدش را در راه اسلام تقدیم کرد، تا آخرین لحظه زندگی خود از رهنمودهای ولایت فقیه تبعیت می کرد و اگر می شنید که کسی درباره آرمان ها و اهداف شهدا سخن نامربوط می زند، جلوی او می ایستاد و از اینکه فرزندانش در راه انقلاب جان خود را فدا کردند، اظهار رضایت می کرد.

این مادر صبور و انقلابی، پس از تحمل سال ها رنج فراق و دوری، مردادماه سال جاری به دیدار لاله های پرپر و فرزندان شهیدش پیوست و در قطعه والدین شهدا در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم آرام گرفت.

از وی نقل شده است: «اراده خداوند بر این تعلق گرفت که فرزندانم در فاصله کوتاهی به دنبال هم به شهادت برسند.»

ناصر سعادتمند فرزند عباس متولد سال 1342 در تهران بود و به عنوان تخریبچی لشکر 17، در 15 مرداد سال 1362 در منطقه غرب کشور به شهادت رسید.

برادرش محسن هم در 22 تیر سال 1345 در تهران به دنیا آمد؛ او نیز تخریبچی لشکر 17 بود و در 13 آبان سال 1362 در عملیات والفجر 4 به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

شهید ناصر سعادتمند در وصیتنامه خود خطاب به مادرش نوشته است:«مادر! اگر من شهید شدم البته من در خود لیاقت شهادت را نمی بینم ولی به لطف و کرم خداوند امید است اگر لطف خدا شامل حال من شد و من شهید شدم به هیچ وجه ناراحت نباشی، بلکه خوشحال باش که فرزند تو به شرف شهادت نائل شد که بقول امام شهادت فخر اولیاء بوده است.»

دانش آموز خبرنگار پانا: فاطمه یوسفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار