در گفت‌وگو با پانا:

تفکر کودکان و لذت بردن از لحظه ایده ساخت «منو» شد

تهران (پانا) - الناز عطایی کارگردان فیلم کوتاه «منو» راه‌یافته به بخش استعداد نوی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معتقد است این رویداد باید توجه متمرکزی بر کمک به فیلمسازان جوان بخش استعداد نو داشته باشد.

کد مطلب: ۱۵۰۹۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تفکر کودکان و لذت بردن از لحظه ایده ساخت «منو» شد

الناز عطایی کارگردان فیلم کوتاه «منو» راه‌یافته به بخش استعداد نوی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درباره انگیزه خود از ساخت این اثر بیان کرد: «تفکر کودکان و لذت بردن از لحظه در مقابل ناامیدی برخی بزرگسالان برایم موضوع جالبی بود. اینکه بزرگسالان زودتر از رسیدن یک‌حادثه به سوگ می‌نشینند موضوعی جدی است و من دوست داشتم این موضوع رو در قالب یک فیلم بررسی کنم.»

وی با اشاره به اولین تجربه فیلمسازی و حضور خود در یک رویداد سینمایی عنوان کرد: «اولین بار است  که به عنوان فیلم می‌سازم و وارد جشنواره می‌شوم و این اتفاق جالبی برایم است. قطعا این مسیر را برای خودم ادامه دار می‌بینم.»

این فیلمساز جوان با اشاره به علاقه‌اش به سینمای کوتاه عنوان کرد: «خیلی دوست دارم حتی اگر بعدها فیلم بلند ساختم باز هم در حوزه فیلم کوتاه فعالیت کنم چون به نظرم سادگی و صمیمیت و هنر در فیلم کوتاه مشهود تر از سینمای بلند است.»

وی درباره تمرکز خود بر دوره چهل و یکم جشنواره تهران گفت: «در واقع من طی چند روز جشنواره خودم را موظف می‌کنم که زمان بگذارم و تقریبا همه باکس ها و سانس ها را تماشا کنم. چون جنبه آموزشی هم دارد.»

عطایی درباره انتظارات خود از جشنواره چهل و یکم بیان کرد: «به نظرم باید به بخش استعداد نو توجه ویژه‌ای شود چیزی فراتر از تنها یک اکران ساده. حداقل اینکه معرفی یا لوح افتخار یا جوایزی برایش در نظر بگیرند یا بتوانند با معرفی استعدادهای نو به این فیلمسازان جوان کمک کنند.»

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان در پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار