دستان کوچک، آینده‌ای بزرگ با «سلام به آینده»

تهران (پانا) - در قسمت جدید مستند «سلام به آینده»، با دو نوجوان بابلی آشنا می‌شویم که با پشتکار و علاقه فراوان از کودکی به الکترونیک علاقه‌مند بودند، حالا در یک شرکت صنعتی، مسئولیت تعمیر دستگاه‌های بزرگ و پیچیده را بر عهده دارند و آینده‌ای روشن را برای صنعت ایران نوید می‌دهند.

کد مطلب: ۱۴۹۰۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
دستان کوچک، آینده‌ای بزرگ با «سلام به آینده»

فصل دوم مجموعه مستند «سلام به آینده»، روایتی از مهارت‌های شغلی، علمی و هنری فرزندان 7 تا 17 سال ایران است که دوشنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ به روی آنتن افق می‌رود.

این مجموعه مستند روایتی از سبک تربیتی «مهارت‌ محور» است که مادران و پدران ایرانی از هم‌اکنون برای پربار شدن آینده فرزندان‌شون و برای «رشد آینده ایران» برنامه‌ریزی کرده‌اند. مجموعه مستند سلام به آینده شعار «شناخت و ترویج مهارت‌های کودکان و نوجوانان به وسعت ایران» را دنبال می‌کند.

قسمت شانزدهم مجموعه مستند «سلام به آینده» در این هفته با عنوان «برارون» در ایستگاه مازندران توقف می‌کند.

امیر حسین نوری‌راد و امیر عباس خانعلی‌پور، دو پسرعمو و پسردایی از شهرستان بابل هستند که از کودکی به شدت علاقه به الکترونیک داشتن و آرام آرام نسبت به همین علاقه کارهای مختلفی انجام دادند و حتی چند دست‌سازه‌ الکترونیکی داشته‌اند. این عطش پیشرفت تا جایی بوده که دو سال پیش به شرکت دایی خود می‌روند و شروع به آموزش دیدن در عرصه تعمیر و نگهداری سازه‌های صنعتی می‌کنند و آموزش‌ها رو بصورت عملی تمرین می‌کنند.

 این تلاش به‌جایی می‌رسد که هم‌اکنون کل کارهای تعمیراتی و بخشی از کارهای تولیدی این شرکت را دست گرفتند و چند نفر بزرگسال زیر نظرشان کار می‌کنند. این دو نوجوان موفق اهل شهر بابل، در این شرکت صنعتی به صورت مهندسی کار می‌کنند و مهم‌ترین امور شرکت مانند تعمیر دستگاه‌های بزرگ ست‌تزریق ( شامل ۳ دستگاه ) و تمام کارهای هیدرولیک این دستگاه‌ها رو به تنهایی انجام می‌دهند. این دو پسردایی و پسر عمه که همچون برادری در کنار هم هستند، در کنار این مهارت‌ها در مهارت‌های دیگری هم مثل ماهی‌گیری، رزین کاری ، شمع سازی و... سر رشته دارند. 

علاقه‌مندان می‌توانند این قسمت از مجموعه مستند «سلام به آینده» را امروز دوشنبه ۸ مرداد ماه ساعت ۲۱:۳۰ و تکرار آن را روز بعد ساعت ۱۳ از قاب شبکه افق سیما به تماشا بنشینند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار