کتاب «مقاومت و پیشرفت» ویژه هیات‌های ماه محرم رونمایی شد

تهران (پانا) - کتاب «مقاومت و پیشرفت» شامل ۱۰ قطعه منتخب ماه محرم ویژه هیات‌های عزاداری ماه محرم با حضور رئیس سازمان هیات و تشکل‌های دینی رونمایی شد

کد مطلب: ۱۴۸۶۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
کتاب «مقاومت و پیشرفت» ویژه هیات‌های ماه محرم رونمایی شد

 کتاب مقاومت و پیشرفت با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در هیات های مذهبی با حضور حجت الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیات و تشکل های دینی و حجت الاسلام علی تقی زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم رونمایی شد. 

باباخانی درباره این کتاب گفت: جمعیت قابل توجهی از هیات هاین مذهبی و مخاطبان آنها و همچنین مسئولان هیات ها و مداحان می توانند این آیات را حفظ کنند و با مفاهیم این آیات انس بگیرند که در نتیجه به مرور زمان این آیات در زندگی جاری می شود. 

به گفته باباخانی بیش از ۵۰ هزار هیات در سراسر کشور در ایام ماه محرم به ویژه دهه اول این ماه به عزاداری می پردازند و سخنرانان و مبلغان می توانند مفاهیم آیات موردنظر را برای عزاداران توضیح دهند. 

در مقدمه این کتاب که از سوی انتشارت تلاوت چاپ شده، آمده است: این نوشتار به عنوان یک منبع کمکی برای برگزاری کرسی های تلاوت تدبری قرآن کریم در ابتدای جلسات عزاداری ایام محرم تهیه شده است و با محوریت ۱۰ قطعه از برخی سوره های قرآن با خط محتوایی مقاومت و پیشرفت، یک محتوای منسجم و کامل را به مخاطب ارائه می کند. برای هر قطعه توضیحاتی ذکر شده است. این توضیحات با توجه به ارتباط لفظی و ادبی آیات هر قطعه با یکدیگر و همچنین ارتباطی که هر آیه با مجموعه سایر آیات سوره دارد، استخراج شده که در واقع حاصل نگاه منسجم و متدبرانه به ساختار این سورهاست.

در بخشی دیگر از کتاب آمده است: با توجه به جنگ غزه که مقام معظم رهبری فرمودند «امروز مساله بزرگ دنیای اسلام مساله غزه است» و عملیات موفقیت آمیز وعده صادق که مصداقی از زندگی با آیه های قرآن کریم در کلان کشور بود و شاهد برکات آن بودیم، پرداختن به آیات قتال، جهاد، سنت ها و وعده های نصرت الهی در قطعیت پیروزی و تطبیقش با عملیات های طوفان الاقصی و وعده صادق بسیار موثر خواهد بود. 

نخستین قطعه منتخب با عنوان «هستیم بر آن عهد که بستیم» به آیات ۲۱ و ۲۴ سوره احزاب اختصاص دارد. دومین قطعه شامل آیات ۳۵ تا ۳۷ سوره نحل است که به لزوم مرزبندی با ستمگر می پردازد. آیات ۴۶ و ۴۷ سوره نساء به عنوان سومین آیات محوری با عنوان قیام لله، هزینه دادن و ترک منافع شخصی، لازمه مقاومت مطرح شده است. 

در مسیر مقاومت ناامیدی و سستی ممنوع، عنوان چهارمین قطعه تلاوت تدبری شامل آیات ۱۳۹ تا ۱۴۱ سوره آل عمران است؛ آیات چهارم تا هفتم سوره محمد با عنوان مقاومت، شرط نصرت الهی و پیشرفت به عنوان پنجمین قطعه محوری مطرح شده و آیات اول تا هفتم سوره عنکبوت به مقاومت به عنوان رکن غیرقابل حذف زندگی اختصاص دارد. 

آیات ۴۵ و ۴۶ سوره انفال با عنوان وحدت و انسجام جامعه؛ ثمره و لازمه مقاومت و مبارزه، آیات ۹۴ تا ۹۹ سوره اعراف با عنوان مبارزه و مقاومت رمز پیشرفت و مقدمه ظهور، آیات ۱۷۶ تا ۱۷۹ سوره آل عمران به عنوان آینده تاریک جریان باطل و آیات ۱۶۹ تا ۱۷۳ سوره آل عمران به عنوان آخرین قطعه منتخب ماه محرم به عهد با امام حسین(ع) و ترویج فرهنگ زنده بودن شهید و بشارت ها و امدادهای شهدا اختصاص دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار