مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی خبر داد:

پیش‌بینی هزینه برای اردوگاه‌های دانش‌آموزی از محل اعتبارات استانی سال ۱۴۰۳

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با اشاره به پیش‌بینی هزینه برای اردوگاه‌های دانش‌آموزی از محل اعتبارات استانی سال ۱۴۰۳، گفت این مهم باید به شکل جدی پیگیری شود.

کد مطلب: ۱۴۸۶۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی هزینه برای اردوگاه‌های دانش‌آموزی از محل اعتبارات استانی سال ۱۴۰۳

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، مسعود سعادتی، صبح یکشنبه، ۱۷ تیر ماه در جلسه شورای اردوگاه‌های دانش‌آموزی استان آذربایجان شرقی که در محل اردوگاه الغدیر تبریز برگزار گردید، ضمن تسلیت آغاز ماه عزاداری سرور و سالار شهید حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و استماع موضوعات و دغدغه‌های مسئولین اردوگاه‌ها، بیان کرد: گاهی اوقات، یک دانش‌آموز در یک اردوی زیارتی، تقسیم تغذیه، گفت‌وگو با دوستان یا ...‌ متحول شده و در مسیر تربیتی قرار می‌گیرد. باید از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای رشد و توسعه اردوگاه‌های دانش‌آموزی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار مناسبی در اردوگاه‌های دانش‌آموزی وجود دارد، اظهار کرد: باید نگاه توسعه محور وجود داشته باشد تا بتوانیم از شرایط موجود عبور کرده و وضعیت مطلوب را ایجاد کنیم.

وی با انتقاد از برخی نارسایی‌های موجود در اردوگاه‌های استانی، خواستار طراحی برنامه توسعه کوتاه مدت و بلند مدت متناسب با دورنمای منطقه از جمله تعداد دانش‌آموزان و شرایط آب و هوایی شد و افزود: لازم نیست نگاه رویایی داشته باشیم. باید واقع‌بینانه پیش برویم. با وجود محدودیت نیروی انسانی، خود را متعهد می‌دانیم در تخصیص نیروی متخصص و کار بلد به اردوگاه‌ها حداکثر مساعدت را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت مولدسازی  برای توسعه اردوگاه‌ها بهره‌مند شد، اظهار کرد: خود را متعهد می‌دانیم درآمدهای حاصله از مولدسازی را در خود شهرستان‌ها به کار بگیریم؛ بر همین اساس، حداقل ۱۰ درصد آن در آمدها را می‌توان در حوزه‌های تربیتی از جمله رشد اردوگاه‌ها، کانون‌ها و ... هزینه کرد.

وی با بیان اینکه مسئولان اردوگاه‌ها تلاش کنند از ظرفیت بخش خصوصی و شهرداری ها و شورای شهر و روستا در توسعه اردوگاه‌ها استفاده کنند، ادامه داد: ۱۶ اردوگاه در استان وجود دارد که سه مورد از آن‌ها استانی و بقیه منطقه‌ای هستند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی آسیب‌های آموزشی و تربیتی تعطیلی‌های دوران کرونا گفت: تعطیلی دوران کرونا موجب شد مسائل تربیتی به شکل مناسب و تخصصی پیش نرود و این موضوع و در دسترس گرفتن نامحدود گوشی‌های تلفن همراه به عنوان فضای آموزشی، سبب آسیب‌های جدی و شکاف قابل توجهی گردید.

وی، آموزش و پرورش را در دو بخش رسمی و غیر رسمی تقسیم بندی و خاطرنشان کرد: نگرانی از بابت آموزش رسمی وجود ندارد؛ چرا که اگر نارسایی نیز وجود داشته باشد با مشارکت اولیا و جدیت بیشتر مدرسه قابل حل است، اما حوزه فعالیت‌های تربیتی و فوق برنامه است که می‌تواند موجب تحول باشد.در سال‌های گذشته، جدیت بیشتری در برنامه‌های تربیتی و فوق برنامه پیش بینی شده که کافی نیست و با شرایط مطلوب فاصله دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار