در گفت‌وگو با پانا تشریح شد؛

پاسخ یک معلم نویسنده به شبهات کتاب «راز داوینچی»

راز اورشلیم به شبهات کتاب راز داوینچی پاسخ می‌دهد/ کتاب خوب تولید شود نوجوانان از آن استقبال خواهند کرد

تهران (پانا) - فریبا شاکر، معلم و نویسنده کتاب «راز ملکه اورشلیم» می‌گوید تمام تلاش خود را کرده است با نگارش این کتاب حقایقی را که به شکل وارونه در کتاب «راز داوینچی» عنوان‌ شده و شبهاتی که برای مخاطبان ایجاد کرده است را پاسخ دهد.

کد مطلب: ۱۴۷۹۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ یک معلم نویسنده به شبهات کتاب «راز داوینچی»

فریبا شاکر نویسنده و معلمی است از سال 1377 در مدارس مختلف استان تهران مشغول آموزش به دانش‌آموزان سنین مختلف بوده است و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد عرفان اسلامی و کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی است.

علاقه او به ادبیات باعث شد از سن پانزده سالگی به سرودن غزل بپردازند و به شکل مرتب در شب‌های شعر تحت نظر اساتیدی چون استاد محمدعلی بهمنی و استاد اقبالی شرکت کند.

تاکنون از این نویسنده کتاب‌هایی چون، «ملت باران» مجموعه غزلیات عرفانی، «هفت پنجره» مجموعه‌ای از غزلیات عرفانی - عشقی «تصویر سنایی در هفت شهر عشق»، رمان عشقی عرفانی «عشق الست» ، «تصویر سنایی در هفت شهر عشق» و رمان عشقی عرفانی «عشق الست» منتشر شده است.

آخرین کتابی که این معلم نویسنده به نگارش در آورده است کتاب «راز ملکه اورشلیم» است که توسط انتشارات منادی تربیت منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: «شاه و ملکه با دقت تمام در حال شنیدن صحبت‌های جناب زئوس هستند. زئوس ادامه می‌دهد: دستور قتل عیسی چندین سال پیش توسط شاه هیرودیس صادر شد اما او به مصر گریخت و نزدیک به ده سال به اورشلیم بازنگشت. حالا پس از شنیدن خبر مرگ جناب هیرودیس جرات بازگشت به اورشلیم را پیداکرده است.»

فریبا شاکر، نویسنده کتاب «راز ملکه اورشلیم» در گفت‌وگو با پانا درباره ایده و انگیزه نگارش این کتاب گفت: «انگیزه نگارش «کتاب راز ملکه اورشلیم» پس از خواندن کتاب رمان «دن براون» با نام «راز داوینچی» برای من  ایجاد شد. بعد از خواندن این کتاب حس کردم «راز داوینچی» بر خوانندگان تأثیر منفی می‌گذارد زیرا در این کتاب توهین‌های بسیاری به حضرت مریم و حضرت عیسی شده است و تمام تلاشم را کردم با نگارش یک رمان جواب اهانت‌هایی که به ساحت حضرت مریم و حضرت عیسی شده بود را بدهم و به همین دلیل نزدیک به دو سال پژوهش و تحقیق کردم.»

شاکر تصریح کرد: «هم‌زمان با شروع سال ۱۴۰۲ نگارش این رمان به پایان رسید و نزدیک یک سال دوستان در منادی تربیت روی آن کار کردند تا در سال جاری به انتشار رسید.»

این معلم نویسنده درباره مخاطبان این کتاب نیز اظهار کرد: «این کتاب مخاطب عمومی دارد و اقشار مختلف مردم می‌توانند از آن استفاده کنند. البته انتشارات منادی تربیت نیز رده‌بندی مثبت ۱۵ را برای این کتاب در نظر گرفته‌اند.»

وی درباره اینکه چگونه سعی کرده است شبهاتی که در کتاب راز داوینچی وجود دارد را پاسخ دهد، گفت: «سعی کردم در نگارش این  کتاب موضوع را خیلی باز کنم و با منبع کار کنم تا کودکان و نوجوانان حقایق تاریخی را به شکل صحیح بیاموزند.»

این نویسنده ادامه داد: «سعی کردم اگر خوانندگان کتاب «راز داوینچی» را خوانده بودند مسائلی که در ذهن آن‌ها باقی‌مانده بود با خواندن این کتاب حل شود و به سؤالات آن‌ها پاسخ داده شود و در ادامه اگر کسی کتاب «راز داوینچی» را نیز نخوانده بود با خواندن این کتاب یکسری اطلاعات به خواننده کتاب داده شود و شخصیت حضرت عیسی را به شکل کامل بشناسد و در ادامه با شخصیت حضرت مریم،  حضرت یحیی،  زکریا و امپراتوری رم باستان نیز آشنا شوند.»

شاکر تصریح کرد: «در این کتاب تا جایی که توانستم مساله مسیحیت و به صلیب کشیده نشدن حضرت عیسی که منبع قرآنی دارد را باز کردم و اینکه در زمان قیام حضرت مهدی(عج) حضرت عیسی کنار ایشان خواهد بود.»

این نویسنده اظهار کرد: « نوجوانان و جوانان علاقه بسیاری به خواندن رمان دارند و به همین دلیل تمام تلاش خود را در این کتاب کردم که نوجوانان بتوانند با خواندن این کتاب نکات مختلفی را بیاموزند و در ادامه آرزو دارم برای کودکان و نوجوانان کتاب‌های خوب تولید شود و آن‌ها نیز بیشتر از گذشته اهل مطالعه باشند.» 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار