در گفتگو با پانا مطرح شد
مسعود حسنلو: ذات بازی با آموزش گره خورده است
ورود به ساخت بازیها از سنین نوجوانی است / اکوسیستم بازیسازی برای خارج از کشور در حال تولید است
تهران (پانا) - دبیر ستاد توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری می گوید ذات بازی با آموزش گره خورده است و ادبیات جهانی دارد و بحث سرگرمآموزی، استفاده از مکانیزم بازی برای انتقال مفاهیم مواردی است که امروز در دانشگاه روی آن کار می شودو همچنین ظرفیت ویژهای در کشور وجود دارد که روی آن کار جدی شود.»
دبیر ستاد توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری در گفتوگو با پانا با اشاره به برنامههای این معاونت برای حوزه نوجوانان گفت: فعالیت معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری در حوزه نوجوانان در چند مسیر پیگیری میشود که بهترین مسیر در بنیاد نخبگان است که به صورت خاص در حوزه نوجوان و ورود کرده است.»
وی اضافه کرد: «در ستاد فناوری نرم نیز یکی از بسترهایی است که میتوانیم در حوزه نوجوانان ورود کنیم و آن آماده سازی نوجوانان برای استفاده از فناوریهای جدید است.»
حسنلو خاطرنشان کرد: ما در ستاد توسعه فرهنگی و نرم معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری در فضا و بستری که نوجوانان با اقتضای سن خاص خودشان هستند ورود کرده و آنها را حمایت میکنیم.»
وی در ادامه درباره اینکه نوجوانان باید به فعالیت در حوزههایی که به ان علاقه دارند ورود کنند ، گفت: بازی ها یکی از مهمترین حوزههایی است که نوجوانان میتوانند در آن فعالیت کنند البته شاید نوجوانان در حوزه دیگر نیز علاقههایی داشته باشند که نه زیرساخت جدی در آن حوزه وجود داشته باشد که باید برای ان تفکری ایجاد کرد.»
حسنلو تصریح کرد: «خوشبختانه در ژانر بازی زیست نوجوانان با این حوزه گره خورده است و آنها به آن علاقه دارند میتوانند به کسب و کارهای آینده، فناوریهای آینده ورود کرده و به انسانهای اثرگذار در عصر آینده تبدیل شوند.»
وی به نقش مهم وزارت آموزشوپرورش برای هدایت نوجوانان به حضور در عرصه بازیها اشاره کرد و گفت:« وزارت آموزش و پرورش امروز در لایههای هدایت نوجوانان در عرصه بازیها نقش اصلی را دارد و میتواند با برنامه ریزی در این امر به ورود آنها به عرصه بازیهای مختلف کمک کند.»
دبیر ستاد توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری درباره سن ورود نوجوانان به عرصه بازیسازی نیز گفت: «امروز مجموعههای بازیسازی در فضای استارتاپی از سن نوجوانی ورود میکند و به صورت مستقل هم به تولید بازی میپردازند همچنین خوشبختانه کارهای بسیار خوبی توسط بنیاد ملی بازیها و انستیتو بازیسازی انجام شده است که در آینده خود را نشان خواهد داد.»
حسن لو به نیاز ورود بازی سازان به عرصههای بین المللی و صادرات بازیها به بازارهای هدف اشاره کرد و گفت: «در فرایند صادرات در صنعت خلاق اگر نگاه صادرات دیده نشود کار بسیار اشتباهی است اما متاسفانه امروز به خاطر مشکلاتی که وجود دارد زیرساختهای صادراتی برای بازیهای فراهم نیست.»
وی اضافه کرد: « البته خوشبختانه امروز اکوسیستم بازیسازی برای خارج از کشور در حال تولید است و خیلی از شرکتها برای مجموعههای معتبر خارجی در حال ساخت بازی هستند و ما باید بستر درآمدزایی داخل کشور و اتصال آن به خارج از کشور را فراهم کنیم تا بازیسازان شرکتهای خود را در داخل کشور داشته باشند و از درآمدهای ارزی نیز بتوانند استفاده کنند.»
دبیر ستاد توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری به نقش بازیها برای آموزش بهتر دانش آموزان در مدارس اشاره کرد و گفت: « قطعاً بازیها میتواند نقش مهمی در آموزش دروس در مدارس داشته باشند زیرا یکی از کارکردهای مهم ویژه بازیها بحث آموزش است.»
وی تاکید کرد: «ذات بازی با آموزش گره خورده است و ادبیات جهانی دارد و بحث سرگرمآموزی، استفاده از مکانیزم بازی برای انتقال مفاهیم مواردی است که امروز در دانشگاه روی آن کار شده است و همچنین ظرفیت ویژهای در کشور وجود دارد که روی آن کار جدی شود.»
ارسال دیدگاه