حیات دوباره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای پس از 5 سال

تهران (پانا) - مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به برگزاری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای جشنواره فجر گفت امروز میانگین بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای در حال افزایش است و اکنون سن مخاطبان این بازی‌ها به 23 سال رسیده که اتفاق بسیار خوبی است.

کد مطلب: ۱۴۰۴۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
حیات دوباره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای پس از 5 سال

صبح امروز نشست خبری امضاء تفاهم‌نامه بنیاد بازی‌های رایانه‌ای و ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری در باغ زیبا برگزار شد.
در بخشی از این نشست محمدامین حاجی‌هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای جشنواره فجر گفت: بازی‌های رایانه‌ای در فرهنگ‌سازی نقش بسیار مهمی دارد و امروز شاهد آن هستیم بازی به‌عنوان یک رسانه جای خود را در میان کودکان، نوجوانان و حتی بزرگ‌سالان بازکرده است.
وی خاطرنشان کرد: امروز 34 میلیون نفر مخاطب بازی‌های رایانه‌ای هستند که متوسط سن بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای به 23 سال رسیده است و امروز بازی‌های رایانه‌ای جای خود را به‌عنوان یک رسانه اصلی میان مخاطبان بازکرده است .
مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که میانگین سنی مخاطبان بازی‌های رایانه‌ای هرسال در حال افزایش است، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد 50 بازی در حال ساخت و نصب توسط شرکت‌های داخلی در حال تحقق است.
وی با اشاره به این مطلب که بنیاد در دو بخش علمی و تجاری در حال فعالیت است، افزود: ما دو نوع بازی داریم ، جشنواره بازی‌های علمی رویدادی است که صاحب‌نظران و شرکت‌های بازی‌سازی علمی در آن حضور دارند و دیگری نیز بازی‌های جدی و تجاری است که برای عموم مخاطبان برگزار می‌شود که جنبه تجاری و فن آورانه و اشتغال‌زایی دارد و با توجه به ظرفیت‌های عظیمی که در این بخش وجود دارد تصمیم گرفتیم که این رویداد فرهنگی را باقدرت بیشتری دنبال کنیم.
مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای خاطرنشان کرد: این رویداد نمایش توانمند‌های بازی‌سازان در کشور است و امسال ما با رویکرد جدیدی این جشنواره را دنبال می‌کنیم.
به گفته مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای در نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر علاوه بر جوایزدست آوردهای فرهنگی جوایز دست آوردهای اقتصادی هم اهدا می‌شود و این جشنواره پیش رویدادهایی نیز خواهد داشت که به دنبال ارتباط بهتر بازی‌سازان و نمادهای مختلف است.
در ادامه این نشست حسن‌لو دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری با اشاره به امضاء تفاهم‌نامه با بنیاد بازی‌های رایانه‌ای گفت: بدون شک امروز بازی‌های رایانه‌ای مهم‌ترین حوزه رسانه‌ای کشور است این امر هم ازلحاظ گردش مالی و هم ازلحاظ تعداد مخاطبان و شرکت‌کنندگان است.
وی ادامه داد د: متأسفانه در حکمرانی دچار اختلال حرکتی دربازی‌های رایانه‌ای شدیم و به آن توجه درست نکردیم هر جمع و نشستی با توجه به اهمیت بازی‌های رایانه‌ای مهم است.
حسن لو اضافه کرد: اکوسیستم بازی‌های رایانه‌ای باید به‌صورت مستقل عمل کند اما بحث‌های مالی و برنامه‌ریزی توسط دستگاه‌های دولتی تحقق یابد.
وی ادامه داد : ما برای رشد دربازی‌های رایانه‌ای احتیاج به منابع مالی هستیم که در اختیار بانک‌ها است و مجموعه‌های حاکمیتی و واسط وظیفه‌دارند فاصله‌ بین بانک‌ها و بازی‌سازان را کم کنند.
حسن لو ادامه داد: ما در حال تقویت اکوسیستم و زیست‌بوم بازی‌های رایانه‌ای هستیم و یکی از کارکردهای برگزاری جشنواره فجر بازی‌های رایانه تقویت گراف‌ها و روابط بین بازی‌سازان و نهاد‌های دیگر است.
وی خاطرنشان کرد: ما در جشنواره فجر در کنار بنیاد بازی‌های رایانه‌ای نقش خود را ایفا می‌کنیم.
در ادامه این نشست مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای گفت: در کشور به‌صورت سالیانه بیش از ۱۰۰ بازی رایانه‌ای توسط بخش خصوصی تولید و منتشر می‌شود، تعدادی از این بازی‌ها در بازارهای بین‌المللی هم راه پیدا می‌کند و مخاطب خاص خود را دارد.
وی ادامه داد: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای طی سفرها و بازدیدهای استانی توانسته استعدادهای زیادی را در سراسر کشور شناسایی کنند.
در بخش دیگری از این نشست دهنادی، معاونت روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، گفت: به‌کارگیری بازی‌های رایانه‌ای راهکاری برای حل مشکلات است.
وی خاطرنشان کرد: این دوره از جشنواره بازی‌های رایانه‌ای با اهداف متفاوتی برگزار می‌شود که می‌توان به اهدافی چون بازنمایی پیشرفت‌های متنوع زیست‌بوم‌های رایانه‌ای در تولید آثار بدیع و پرمخاطب، ایجاد شبکه ارتباطی،علمی و فناوری برای نمایش توانمندی‌های بازی‌سازان ایرانی ، زمینه‌سازی همکاری‌های مختلف بین زیست‌بوم و فرصت جذب سرمایه‌گذاری برای این صنعت دانش‌بنیان، ارتقاء محتوایی و ساختاری تولیدات بازی با ایجاد زمینه‌های رقابتی و محتوایی ئ باز پردازی برای بازی‌های ایرانی باکیفیت ، شناسایی استعدادهای این صنعت برای حمایت ، پرورش و ایجاد فرصت‌های ملی و فراملی اشاره کرد.
وی درباره جوایز این دوره از جشنواره نیز اظهار کرد: به بهترین بازی سال، دستآوردفنی، طراحی بازی ، هنری ، صداگذاری ، موسیقی ، داستان و روایت در بازی و فرهنگی جوایزی اهدا خواهد شد.
همچنین به بهترین بازی در ژانر در رسته‌های اکشن، ماجرایی ، نقش‌آفرینی ، استراتژی، شبیه‌سازی ، ماجرایی اکشن، سکو بازی ، ورزشی، تفننی، مسابقه‌ای ، پازل ، دفاع از قلعه، تیراندازی، کلمه‌ای و اطلاعات عمومی جوایزی اهدا می‌شود.
یادآور می‌شود، نهمین دوره جشنواره در ۱۷ مهرماه سال جاری آغاز می‌شود و شرکت‌کنندگان تا ۲۲ آبان ماه می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند همچنین اختتامیه جشنواره اواخر دی‌ماه امسال برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سایت جشنواره فجر و یا تلفن ۵۸۱۲۹ اقدام کنند.
در پایان این نشست تفاهم‌نامه میان بنیاد بازی‌های رایانه‌ای و ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری امضاء شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار