نماینده ولی‌فقیه در فارس:

آموزش و پرورش در حوزه خانواده نقش بسیار موثری دارد

فارس (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت آموزش و پرورش در حوزه خانواده، نقش بسیار موثری دارد و در استحکام مبانی خانواده می‌تواند بسیار مؤثر باشد و همچنین در بند 15 سیاست‌های برنامه هفتم توسعه به موضوع نظام خانواده تأکید شده است.

کد مطلب: ۱۴۸۹۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش در حوزه خانواده نقش بسیار موثری دارد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز؛ آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در طرح ارتقای منزلت خانواده ناحیه یک شیراز گفت: آموزش‌وپرورش، نقش بسیار مهمی در بحث خانواده دارد. هم بخشی از کار فرزندان به عهده آموزش‌وپرورش است و هم اینکه در بحث ذاتی خود که آموزش، تعلیم و پرورش است، نقش ایفا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: آموزش و پرورش در حوزه خانواده، نقش بسیار موثری دارد و در استحکام مبانی خانواده می‌تواند بسیار مؤثر باشد. همچنین در سیاست‌های برنامه هفتم توسعه در بند پانزدهم به موضوع نظام خانواده تأکید شده است.

وی گفت: در برنامه هفتم، موضوعات در حوزه‌های مختلف عنوان شده و در حوزه آموزش‌وپرورش هم موضوعاتی مثل کمبود فضای آموزشی و... هم دیده شده که باید به آن رجوع کرد و در این خصوص در مجال دیگری عرض می‌شود و این موضوعات، موضوع جلسه امروز نیست و این به آن معنی نیست که ما از این مسائل غافل هستیم و در سیاستگذاری در آن بخش به آن توجه نشده است.

امام جمعه شیراز گفت: از مجموع ۱۸ بند سیاست‌های کلی برنامه هفتم، بند پانزدهم آن ناظر به ارتقای نظام خانواده و حمایت از بانوان است برای اینکه بتوانند نقش اجتماعی خودشان را به‌صورت موثر داشته باشند در این بند در قانون برنامه هفتم به مجموعه‌ای از مواد قانونی که هدف عمده آن تحکیم نظام خانواده است، تبدیل شده است.

وی گفت: برنامه تمام خانواده، برنامه بسیار مهمی است، موضوع خانواده و اهمیت آن موضوعی است که ایران در برابر سایر کشورها می‌تواند عرض‌اندام کند، چرا که غربی‌ها لطمه عدم توجه به‌نظام خانواده را چشیده‌اند و شاید قصد بازگشت داشته باشند اما علاقه هم ندارند که موضوع خانواده در کشور ما نظام‌مند و مستحکم باشد. ما با همین نظام خانواده مستحکم جلوی آنان ایستاده‌ایم و اگر این به هم بخورد به نفع آنان می‌شود و همبستگی ما کاهش می‌یابد.

 آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه دانشجویانی که از کانادا برگشته بودند، اذعان داشتند که بحث خانواده، موضوعی است که در اروپا و آمریکا ازهم‌گسیخته شده و این نعمت در ایران هنوز پابرجاست، افزود: نمی‌خواهیم به گوییم در بحث اقتصاد مزیت داریم ولی در بحث خانواده، حرف‌هایی برای گفتن داریم و این رقابت بین ۲ تمدن است.

امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه موضوع خانواده باید به‌صورت ایثارگرانه به آن توجه شود و جز کارهای روی زمین‌مانده نباشد، افزود: امیدوارم یک همفکری و همراهی داشته باشیم و ناحیه یک آموزش‌وپرورش با ۱۱۰ هزار دانش‌آموز با زبان آسان می‌آید و با همه مشکلاتی که شاید وجود داشته باشد، مدیریت ناحیه یک آموزش‌وپرورش شیراز علاقه‌مند شده است تا برای موضوع خانواده نقطه آغازی ایجاد کند.

 مجید احمدی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز نیز با اشاره به اینکه توجه به امر خانواده و نقش اولیا در تعلیم‌وتربیت از دغدغه‌های آموزش‌وپرورش است، گفت: نقش اولیا را در زمینه تربیتی و آموزشی بسیار مؤثر می‌دانیم.

مدیر ناحیه یک شیراز افزود: اگر بتوانیم خانواده‌ها را همراه با آموزش‌وپرورش کنیم بسیاری از مشکلاتی که وجود دارد رفع خواهد شد و حضور نماینده معظم ولی‌فقیه در فارس باعث دلگرمی برای ما می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا بنابراین نهاده شد تا طرح در پنج مدرسه آغاز به کار کند و پس از اینکه کار جلو رفت و با نظرسنجی از خانواده‌ها کارها را پیش ببریم تا به موفقیت‌های بیشتری برسیم،گفت: اگر آموزش‌وپرورش این جلسات را به‌صورت منظم برپا کند تأثیر آن را در مسائل تربیتی و آموزشی خواهد دید و توقع وجود دارد که خانواده‌ها در زمینه مسائل فکری معنوی و تربیتی به آموزش‌وپرورش یاری برسانند.

احمدی گفت: بنیاد خانواده اگر سست شود، هیچ‌چیزی نخواهیم داشت و لذا حتماً نظام خانواده را تقویت کنیم و ناحیه یک با تمام توان پیگیر این موضوع است. مجید بذرافکن، معاون ابتدایی آموزش‌وپرورش فارس هم ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان هم بر لزوم توجه به امر خانواده و اجرای طرح ارتقا منزلت خانواده تأکید کرد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار