دختران دهه هشتادی شیرازی پیرو راه حضرت علی (ع)

شیراز (پانا) - دختران دهه هشتادی از مجموعه دوستانه ایراندُخت در شام شهادت حضرت علی علیه‌السلام به نیابت از آن حضرت سرپرستی پنج کودک بی‌سرپرست را عهده‌دار شدند.

کد مطلب: ۱۴۶۵۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
دختران دهه هشتادی شیرازی پیرو راه حضرت علی (ع)

سرپرست نوجوان مجموعه ایراندخت در گفت‌وگو با پانا گفت: همه ما آوازه توجه خاص حضرت علی علیه‌السلام به ایتام را شنیده ایم، ایشان حامی ایتام بودند و این خصلت برازنده حضرت برای من و دوستانم تبدیل به مسیری شده تا در آن ثابت قدم باشیم.

نرگس ترابی گودرزی گفت: به نیت حضرت علی علیه‌السلام در شام شهادت ایشان تصمیم گرفتیم تا همراه هم، حامی پنج کودک بی‌سرپرست شویم و تا حد توان همچون مولایمان علی علیه‌السلام از ایتام غافل نشویم.

وی ادامه داد: اعضای ما عمدتا دهه هشتادی و مشغول به تحصیل هستند و قاعدتاً شاغل نبوده و هیچ منبع درآمدی ندارند، اما با دغدغه‌مندی پس‌انداز و به قولی پول تو جیبی‌های خود را برای امور خیر اختصاص می‌دهند.

ترابی اظهار داشت: دختران ایران جلوه‌ای تمام عیار از مهربانی و ایثار هستند و از اینکه در کنار جمعی از دختران ایران افتخار خدمت به مردممان و اهداف مقدس‌مان را داریم خرسندیم ان شالله که  خدا توفیق سعادتمندی را از من و هم نسل‌هایم دریغ نکند.

وی گفت: زمانی که طرح و ایده سرپرستی ایتام را بیان کردیم، دوستان با دلنگرانی گفتند ممکن است نتوانیم مستمر خدمتگزار بچه‌ها باشیم اما برای ما تجربه شده بود که هرگاه برای کاری خیر یا علی بگوییم محال است حضرت علی علیه‌السلام دستگیر دختران خود نباشد.

ترابی گودرزی ادامه داد: در برنامه ولادت حضرت علی علیه‌السلام و روز پدر که با دوستان در یکی از پرورشگاه‌های شیراز و در کنار ایتام جشن تولد پدر خوبی‌ها را گرفتیم، به وضوح دیدیم که چگونه خود حضرت با توجه و عنایت خاص کارمان را درست کردند.

سرپرست ایراندخت گفت: برای مجوز و هماهنگی بارها به در بسته خوردیم برای جمع کردن هزینه‌های جشن حسابی ناامید شده بودیم اما انتهای همه ناامیدی‌ها خوب می‌دانستیم پدر دلسوز و مهربان‌مان نمی‌گذارند کار خیر دختران شان زمین بماند، به همین منظور در شام شهادت ایشان تصمیم گرفتیم محکم‌تر یا علی بگوییم و به سهم خود حامی پنج کودک بی‌سرپرست باشیم و خدا را بابت عطا نمودن چنین توفیق عظیمی شاکریم.

وی در پایان گفت: دختران ولایت‌مدار ایران همواره با لطفافت دخترانه و زیبنده خویش در هر سنگری پیش‌رو بوده ‌اند، هم‌همه‌های این زمانه نمی‌تواند چهره حقیقی دختران سرزمینم را پنهان کند، ایراندخت مهربان و فداکار است در صحنه حاضر است و در پشت هر خط مقدمی این دختر ایران است که برای آرمان‌ها و ارزش‌های خود حامی و یاری‌گر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار