معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خبر داد:

برگزاری «‌آیین ملی تمنا‌» به میزبانی اداره کل آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران‌

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، از برگزاری آیین ملی تمنا به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با حضور معاونین پرورشی شهرستان‌ها، مناطق و نواحی سراسر کشور به عنوان سفیران تربیت خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری «‌آیین ملی تمنا‌» به میزبانی اداره کل آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران‌

سعید دهنوی، در تشریح این خبر به پانا گفت: به مناسبت هفته تربیت اسلامی، اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌تهران مفتخر است که میزبانی  آیین ملی تمنا را با حضور معاونین پرورشی شهرستان‌ها، مناطق و نواحی سراسر کشور را به عنوان دبیرخانه اجرایی گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و روز امورتربیتی، در اردوگاه شهید باهنر بر عهده دارد.

وی خرد جمعی را یکی از اثرات برپایی چنین نشست‌هایی خواند و افزود: این هم اندیشی ، سراغاز گفتمان تربیتی منطبق با خرد جمعی‌، ارائه دیدگاهها و برنامه های تربیتی بر مبنای زیست بوم هر استان و پیوندهای نو در ایده و اندیشه های ناب تربیتی خواهد بود.

دهنوی با اشاره به برنامه‌های انجام شده در این گردهمایی، تصریح کرد: در اولین روز رسمی برگزاری آیین ملی تمنا ، که مصادف بود با سه شنبه ای مهدوی، نجوای شعار تربیت مهدوی‌، نسل آرمانی، طنین افکن بود و شاهد بزرگترین رویداد هم اندیشی معاونین پرورشی مناطق و استان های سراسر کشور بودیم. همچنین در این نشست‌ها موضوع امورتربیتی و رسانه، حاکمیت رسانه رادر تعلیم، واکاوی شده و بازخوانی مجدد از نفوذ تربیتی رسانه مورد بررسی قرار گرفت و باتوجه به شرایط پساکرونا و تغییر کارکرد رسانه ها در دنیای جدید تربیت دانش آموزی بر اهمیت ورود فعالان مربوطه تأکید شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: آن چه که در این گردهمایی‌ها شاهد بودیم، برگزاری نشست‌های صمیمی و بی تکلف با موضوعات موجود در مدارس سراسر کشور بود؛ ‌مدیرانی که با دغدغه‌های تربیتی، نشست های تخصصی با اولیا را برگزار کردند و یا گفتمان آزاد با دانش آموزان را اجرا نمودند. در این نشست‌ها، بر اهمیت نقش رسانه در تأثیرگذاری نگرش های مثبت و منفی بر کودکان و نوجوانان تأکید شد و بر گسترش سواد رسانهای اولیا و دانش آموزان به عنوان یک بازدارنده تربیتی، اجماع نظر شد‌.

وی برگزاری این گردهمایی ملی را شروعی پویا در فعالیت های ناب تربیتی در کشور خواند و افزود: امیدوار هستیم تداوم برنامه‌های ناب تربیتی اجرا شده در این گردهمایی ملی که گویای دغدغه مندی متولیان تربیت در آگاهی بخشی فرهنگی بود، شروعی پویا در تربیت نسل آرمانی باشد و این مصاحبت کوتاه، خاطره ای ماندگار و رهاورد این سفر ، زیباترین ثانیه های پرمهر برای متولیان تربیت اسلامی به عنوان سفیران تربیت در سراسر کشور باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار