معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد:

حضور حداکثری در انتخابات با استفاده از ظرفیت سازمان دانش‌آموزی

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن اشاره به ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات، ظرفیت سازمان دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا در جذب دانش‌آموزان رای اولی برای حضور در انتخابات را راهگشا و کلیدی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۹۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
حضور حداکثری در انتخابات با استفاده از ظرفیت سازمان دانش‌آموزی

سید‌احمد موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن عرض تسلیت شهادت جمعی از زائران مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی کرمان با بیان اینکه انتخابات مهم‌ترین مسئله امروز کشور است، گفت: «انقلاب اسلامی از ابتدای شکل‌گیری تا به امروز برآمده از متن ملت بوده و در هر صحنه‌ای سعی کرده ظرفیت مردمی خود را به منصه ظهور برساند. بدون شک یکی از اصلی‌ترین میدان‌های حضور مردم برای نقش‌آفرینی طی سال‌های پس از انقلاب انتخابات بوده است که مردم با حضور قدرتمند و باشکوه در آن اثبات کرده‌اند که این نظام مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است. شکل‌گیری بیش از ۴۰ انتخابات در تنها ۴۴ سال بعد از عمر انقلاب اسلامی نشان می‌دهد آرمان این انقلاب مبتنی بر حضور مردم در جایگاه تعیین سرنوشت خود است و روند حرکت انقلاب اسلامی نیز این مهم را محقق کرده است.»

وی ادامه داد: «حضور گسترده و حداکثری مردم در انتخابات در این برهه حساس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه دشمن برمبنای حضور گسترده مردم، با معادلات و ظرفیت‌های خود وارد میدان دشمنی می‌شود. امروز نظام و انقلاب اسلامی، دشمنان را به زانو درآورده است؛ از‌این رو تقویت این جبهه یکی از وظایف همگانی است که همه باید برای تقویت این بستر تلاش کنند و حضور گسترده مردم در انتخابات یکی از این بسترها است. علاوه براین مشارکت حداکثری در انتخابات تضمین‌کننده امنیت و پیشرفت کشور است و باید مردم را برای حضور پررنگ در این عرصه سیاسی امیدوار کرد.»

موسوی با تاکید بر اینکه امروز انقلاب اسلامی به یُمن پشتوانه مردم توانسته به الگویی برای دیگر کشور‌ها تبدیل شود، خاطرنشان کرد: «از مهم‌ترین ارکان مردم‌سالاری در جامعه، انتخابات است و در نظام مقدس جمهوری اسلامی که مردم‌سالاری دینی هدف اصلی تکوین امت اسلامی است، این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بسیاری از کشورها انتخابات دارند، در حالی که هیچ اخباری و پوشش رسانه‌ای از این فرایند صورت نمی‌گیرد و حساسیت بین‌المللی نیز ندارد، اما انتخابات در کشور ما از انتخابات شوراها تا مجلس خبرگان رهبری از اهمیت ویژه‌ای در محافل بین‌المللی برخوردار است.»

وی ضمن اشاره بر نقش مهم آموزش و پرورش در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «با توجه به حضور جامعه عظیم‌ ‌و مرتبط با دستگاه تعلیم و تربیت، این مجموعه بر قسمت قابل‌توجهی از جامعه از نظر میزان مشارکت در انتخابات می‌تواند تأثیر ویژه‌ای داشته باشد. دانش‌آموزان بصورت مستقیم و غیرمستقیم می‌توانند فرهنگ مشارکت در تصمیم‌سازی‌های کشور را تثبیت کند و این تلاش باید در زمان باقی‌ مانده تا برگزاری انتخابات انجام شود. ما در آموزش و پرورش با ۱۷ میلیون دانش‌آموز و اولیای آنان در ارتباط هستیم که بی‌شک رقم قابل توجهی است.»

این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش و پرورش و جامعه بزرگ فرهنگیان، آمادگی لازم را برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه همانند سالیان گذشته در استان دارند، گفت: «دشمنان با ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه به دنبال کم رنگ کردن انتخابات و حضور مردم در پای صندوق‌های رای هستند که در این میان برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان، جامعه بزرگ آموزش و پرورش، نقشی مهم و حیاتی را بر عهده دارد. رای‌اولی‌ها باید در این انتخابات تاثیرگذار و مهم، به خوبی نقش‌آفرین باشند.»

موسوی ضمن اشاره به نقش سازمان دانش آموزی افزود: «سازمان دانش آموزی، یک گنج بی پایان است، باید توسعه یابد و پیشرفت کند، برای این سازمان انتهایی متصور نیستم؛ چرا که پر از نکات جذاب و ارزشمند است و این خیل عظیم دانش‌آموزی با اندیشه و ظرفیت های بالای خود، می توانند در بسیاری از زمینه ها راهگشا باشند. علاوه بر این تشکل‌های دانش‌آموزی، اتحادیه‌های انجمن‌ اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هلال احمر، مجلس دانش آموزی میانبرهای تحقق اهداف عالی تعلیم و تربیت هستند.»

موسوی با تاکید بر اینکه با همکاری نهادهای حاکمیتی و غیرحاکمیتی برگ برنده قطعاً دست ما خواهد بود، افزود: «سه ضلع مهم آموزش و پرورش، فرهنگیان، مدارس دولتی و غیر دولتی هستند که باید پای کار باشند. معلمان مرجع اجتماعی مردم هستند و حقیقتها معلم ها در سال‌های گذشته نیز در بحث جذب مشارکت دانش‌آموزان به انتخابات خوش درخشیدند. معلمان باید علاوه بر دانش‌آموزان بر روی والدین آن‌ها نیز تمرکز داشته باشند؛ پس معلم، دانش‌آموز و اولیا محور اصلی کار ما خواهند بود. ما با ۵۰ هزار رای اولی و یک میلیون و دویست هزار اولیا دانش‌آموز مواجه هستیم که این تعداد قابل توجه‌، نقش موثری در شور آفرینی و حماسه آفرینی در انتخابات دارند.»

وی با بیان اینکه خبرگزاری پانا بهترین بستر برای انتخابات است؛ افزود: «کارگروه ویژه انتخابات و اردوهای دانش‌آموزی بهترین بستر برای انتخابات هستند که باید در آن‌ها موضوع انتخابات کاملا عقلایی، اقناعی و استدلالی برای دانش آموزان تبیین شود؛ از این رو از امروز تمام فضاهای آموزشی و پرورشی ادارات مدارس عطر انتخاباتی به خود بگیرند.»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوانان بویژه رای اولی ها موتور محرکه برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در جامعه هستند، تصریح کرد: «اگر با ابتکار و خلاقیت معلمان متعهد، دانش‌آموزان و جوانان مخاطب روایت درست و واقعی برخی رخدادها و دستاوردهای نظام اسلامی باشند، گرمابخش انتخابات و موجب شور و نشاط سیاسی در خانواده، اطرافیان، مدرسه و جامعه می‌شوند. از‌این رو انشالله همایشی تبیینی برای آگاهی رای اولی‌ها برای حضور در انتخابات برگزار خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار