مشاور وزیر آموزش و پرورش:

رعایت اصل عدالت و برابری در فرایند مصاحبه داوطلبان آزمون استخدامی یک اصل مهم است

زاهدان (پانا)_ مشاور وزیر آموزش و پرورش اصل عدالت و برابری را مهم‌ترین رویکرد در فرایند مصاحبه داوطلبان آزمون استخدامی عنوان نمود.

کد مطلب: ۱۴۷۴۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
رعایت اصل عدالت و برابری در فرایند مصاحبه داوطلبان آزمون استخدامی یک اصل مهم است

علی باقرزاده، مشاور وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار واحد خبر شبکه استانی هامون اظهار داشت:از آنجایی که معلم اصلی‌ترین عنصر تعلیم و تربیت و عامل مهم ایجاد تحول در آموزش و پرورش است؛فرایند جدید مصاحبه و ارزیابی داوطلبان استخدامی در حقیقت انتخاب اصلح را در بین همگان دنبال می‌کند.

 وی افزود:در شرایط جدید مصاحبه داوطلبان آزمون‌های استخدامی،فرایند شناسایی و استخدام معلمان به کلی تغییر کرده و رعایت اصل عدالت و برابری در این جریان مهم‌ترین رویکرد خواهد بود.

 باقرزاده ادامه داد:در این شیوه امکان مداخله سلایق افراد در فرایند احراز شایستگی‌ها وجود نداشته و خوشبختانه خود داوطلبان با آگاهی پیشاپیش از مراحل انجام کار به همه امور اشراف دارند.

 مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بررسی شرایط داوطلبان آزمون استخدامی در مراحل چهارگانه بررسی مدارک،معاینات پزشکی،گزینش عمومی و ارزیابی تخصصی صورت می گیرد.

 باقرزاده بیان داشت:ارزیابانی که در فرآیند مصاحبه داوطلبان استخدامی نقش آفرینی می‌کنند؛از قبل گزینش شده و دوره مهارتی خود را طی نموده‌ و به صورت کاملاً تصادفی بین داوطلبان توزیع می‌شوند.

 وی خاطرنشان کرد: به منظور پاسخگویی به سوالات، ابهامات و احیاناً شکایات داوطلبان استخدامی، میز رسیدگی به شکایات در ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها مستقر شده است.

 مشاور وزیر آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: به محض اعلام نتایج نهایی، دوره‌های کارآموزی نومعلمان برگزار و از اول مهر ماه ۱۴۰۳ در دستگاه تعلیم و تربیت مشغول به خدمت خواهند شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار