ابوترابی در گفت‌و‌گو با پانا تشریح کرد؛

جزئیات طرح ساماندهی اتباع خارجی

اشخاصی که به اتباع غیرمجاز خانه یا کارت بانکی اجاره می‌‌دهند، مجرم شناخته می‌شوند

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس ضمن تشریح جزئیات طرح ساماندهی اتباع خارجی، گفت اشخاصی که به اتباع غیرمجاز شغل، خانه، کارت بانکی و سیم کارت می‌‌دهند، مجرم شناخته می‌شوند.

کد مطلب: ۱۵۰۹۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات طرح ساماندهی اتباع خارجی

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص طرح ساماندهی اتباع خارجی، اظهار کرد: «پیش‌بینی ما این است که از ۶/۵ تا ۸ میلیون اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز داریم. حدود نصف این عدد را نیاز داریم و سایر آنها باید کشور را ترک کنند.»

وی افزود: «حدود ۴ میلیون اتباع غیرمجاز در کشور هستند که باید کشور را ترک کنند و مازاد هستند یعنی کشور ما ظرفیت این حجم از اتباع را ندارد. بر این اساس در طرح ساماندهی اتباع خارجی، به دنبال این هستیم که اتباع غیرمجاز را طرد کنیم و همزمان نیز اعتبار خوبی برای دیوارکشی مرزی در نظر گرفته شده است تا افراد بازگردانده شده، به ایران بازنگردند.»

این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها بیان کرد: «در گذشته اتباع حدود ۱۱ بار بازمی‌گشتند؛ امروز این چرخش به ۲۱ بار رسیده است بنابراین باید دیوارکشی مرزی و انسداد را باید به صورت جدی پیگیری کنیم.»

ابوترابی اضافه کرد: «اشخاصی که به اتباع غیرمجاز خانه اجاره می‌دهند یا شغل، سیم کارت موبایل و کارت بانکی به غیرمجازها اجاره می‌دهند باید مجازات شوند. این اقدامات باید صورت گیرد تا اتباع نتوانند داخل ایران زندگی کنند.» 

وی با بیان اینکه در این طرح مقرر شد که اتباع مجاز مالیات دهند، گفت: «اتباع مجاز براساس اطلس مشاغل و آمایش سرزمینی باید وثیقه بگذارند و اعتبارسنجی شوند. چهار مولفه اساسی در این طرح داریم؛ اشتغال، آمایش سرزمینی، وثیقه و رتبه‌بندی مدنظر قرار خواهد گرفت. این اتباع سال به سال رصد می‌شوند و اگر مثبت بودند سال بعدی حق دارند در کشور بمانند.»

نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: «انگشت نگاری، چهره نگاری و DNA اتباع مجاز گرفته خواهد شد و کارت بانکی و کارت هویتی مجاز و سیم کارت موبایل به آنها داده خواهد شد که فقط حق دارند از اینها استفاده کنند.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «این طرح در کمیسیون امور داخلی و شوراهاست که از ۶۳ ماده ۲۰ ماده بررسی شده است. سعی ما این است تا یک ماه آینده بررسی در کمیسیون به پایان برسد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار