مجلس با رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری و روستایی مخالفت کرد

تهران (پانا) - نمایندگان با رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری و روستایی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی مخالفت کردند.

کد مطلب: ۱۳۸۷۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
مجلس با رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری و روستایی مخالفت کرد

نمایندگان در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری و روستایی طبق اصل 85 قانون اساسی با 79 رأی موافق، 110 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در صحن مخالفت کردند.

ابوالفضل ابوترابی به عنوان پیشنهاد دهنده تقاضای رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری و روستایی طبق اصل 85 قانون اساسی به مدل های حکمرانی در جهان اشاره کرد و گفت: ما در سال 57 انقلاب کردیم، اما انقلاب اداری رخ نداد و ساختار اداری پیچیده و فسادآلود گریبانگیر کشور شد. از صد سال پیش ساختار نظام اداری تغییراتی نداشته و همه چیز باید در تهران تصمیم گیری شود. علی رغم اصول قانون اساسی به تمرکززدایی توجهی نشده و کشور به لحاظ ساختار اداری فرسوده و پرهزینه شده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس افزود: کشورهای پیشرفته ابتدا نظام اداری خود را اصلاح کردند، بنابراین ما باید کار را به دست مردم بسپاریم، زیرا کشور ما کشوری مردم پایه است، اما نظام اداری این اجازه را به ما نمی دهد. متاسفانه در نظام اداری فعلی دغدغه توپ ورزشی برای نماینده مهمتر از موضوع مالیات است، چرا که نظام پارلمانی نداریم و نظام اداری ما تمرکزگرا است.

وی خاطرنشان کرد: ما در این طرح به دنبال مدل حکمرانی نیمه متمرکز و تمرکززدا هستیم، همچنین اختیاراتی باید به مناطق و محلات تفویض شود و امور محلی را به محلی ها بسپاریم تا نظام اداری پرهزینه و فسادآلود و پیچیده که بیمار است را درمان کنیم. بستر قانون اساسی برای این موضوع وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار