کوچکی‌نژاد در گفت‌و‌گو با پانا:

با شهادت رئیس‌جمهور به جامعه سیاسی شوک وارد شد

ثبت‌نام ۸۰ نفر برای داوطلبی کاندیداتوری از عوارض این شوک است/ پیش‌بینی اینکه چه کسی پیروز انتخابات است، سخت است

تهران (پانا) - نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با شهادت رئیس‌جمهور به جامعه سیاسی شوک وارد شد، گفت ثبت‌نام ۸۰ نفر برای داوطلبی کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری از عوارض این شوک است.

کد مطلب: ۱۴۷۹۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
با شهادت رئیس‌جمهور به جامعه سیاسی شوک وارد شد

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌و‌گو با پانا ضمن اشاره به ثبت نام داوطلبان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: «با شهادت رئیس جمهور یک شوک به جامعه سیاسی ایران وارد شد، عوارض این شوک سیاسی همین است که افراد زیادی در انتخابات ثبت نام کنند.»

وی ادامه داد: «محدودیت زمان کار را سخت کرد؛ از آنجایی که ما در کشور احزاب و جناح‌های فعال نداریم که آمادگی داشته باشند و افراد کارآمد را معرفی کنند بنابراین شناخت افراد توانمند زمان‌بر است. در صورتی که در سایر کشورها اصولا احزاب، جناح‌ها و تشکل‌ها افراد را ارزیابی سیاسی می‌کنند که از کدام حزب چه افرادی حضور پیدا کنند و از بین آن‌ها طبق توانمندی و برنامه‌های ارائه شده، گزینش می‌کنند.»

نماینده مردم رشت در مجلس اضافه کرد: «نقش کمرنگ احزاب موجب شده است هرکسی احساس تکلیف ‌کند و به عرصه انتخابات ورود ‌کند که این روند کار را سخت می‌کند.»

وی با بیان اینکه ارزیابی اهداف و برنامه‌های داوطلبان باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: «چون افرادی نیستند که ارزیابی کنند قریب به ۸۰ نفر ثبت نام کردند. به نظر می‌رسد با این اوصاف انتخابات ایران دو مرحله ای خواهد شد.»

کوچکی نژاد ادامه داد: «پیش بینی اینکه چه کسی با چه تفکری پیروز انتخابات است، سخت است. امیدواریم آنچه که به نفع ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران است، اتفاق بیافتد.»

وی ضمن تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی، بیان کرد: «بخشی از حفاظت انتخابات توسط دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی صورت می‌گیرد. بررسی جرائم انتخاباتی نیز توسط قوه قضاییه انجام می‌شود. طلب می‌کند که این دستگاه‌ها میدان را مدیریت کنند. قوه قضاییه با توجه به قوانین شفافی که دارد، قطعا به جرائم انتخاباتی رسیدگی می‌کند.»

کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: «ان‌شاءالله در این کمتر از یک ماهی که باقی مانده است، ما شاهد صحنه‌های زیبا و مشارکت بالا در انتخابات باشیم.»

لازم به ذکر است، ثبت‌نام داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - آغاز و ساعت ۱۸ روز گذشته - ۱۴ خرداد - به پایان رسید و در نهایت از میان ۲۷۸ مراجعه‌کننده به ستاد انتخابات واقع در وزارت کشور، ۸۰ داوطلب نام‌نویسی کردند.

براساس اعلام قبلی وزارت کشور، پس از اعلام اسامی، نامزدها به مدت ۱۵ روز فرصت تبلیغات دارند و در نهایت رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری ۸ تیرماه انجام خواهد شد.

خبرنگار : پارمیدا یاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار