قائم مقام وزیر علوم در اولین جشنواره علمی شهید چمران:

اساتید بسیجی برای حل نقاط ضعف کشور برنامه‌ریزی کنند

جایی که دست گذاشته می‌شود حتما مهم است، استراتژیک است و باید ما قبل از دشمن دست به کار شده و ضعف‌ها را برطرف کنیم

تهران (پانا) - اولین جشنواره علمی شهید چمران صبح امروز با حضور اساتید دانشگاه و مدرسان پژوهشی مراکز علمی سراسر کشور در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
اساتید بسیجی برای حل نقاط ضعف کشور برنامه‌ریزی کنند

محمد سلیمانی، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این جشنواره اظهار کرد: هم در رشد و ارتقای علمی، هم در دفاع از انقلاب، هم در جریان فتنه‌ها به ویژه فتنه اخیر بسیج اساتید نقش مهم و ارشادی مهمی داشته‌اند.

وی با اشاره به ویژگی‌هایی که اساتید بسیجی داشته باشند، گفت: یک نقش استاد، شاگردپروری است. وقتی سن یک نفر بالا رفت تغییر در وی بسیار سخت است. باید از نظر عقیدتی، سیاسی و فرهنگی به جوانان شکل داده شود که سازمان بسیج اساتید می‌تواند در این زمینه نقش ایفا کند.

سلیمانی ادامه داد: تفکر غرب‌زدگی در دانشگاه قوی است و برنامه دارند و از حمایت خارجی برخوردار هستند، چگونه باید تحول را در دانشگاه رقم بزنیم که دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی قرار بگیرد تا عقیده‌ها به سمت اصلاح پیش برود. در چهل و چهار سال گذشته اتفاقات مهمی افتاده است ولی هنوز به نقطه مطلوب دست پیدا نکرده‌ایم. یکی از ویژگی‌های استعمار خارج کردن استعدادها از کشورهای جهان سوم و در حال توسعه و تقویت خود است. به همین خاطر مهاجرت را به روش مختلف در دستور کار دارند که ما باید برنامه‌ریزی جدی در این زمینه برای نگه‌داشتن استعدادها داشته باشیم.

قائم مقام وزیر علوم ادامه داد: اینکه دشمن روی نخبه‌های ما به ویژه زنان دست گذاشته برای جذب آنهاست و باید دانشگاه و اساتید دانشگاه‌ها در این زمینه قوی عمل کنند. ما اساتید استخدام نشده‌ایم که مدیر شویم بلکه باید پرچم‌دار باشیم، پرچم‌دار علم و فناوری و فرهنگ‌سازی آنچه آرزوی انقلاب اسلامی ماست.

سلیمانی تاکید کرد: اساتید باید برنامه محدودیت‌های علمی و پژوهشی علیه ملت ایران توسط کشورهای غربی را پیدا کنند و برای رفع ضعف‌ها برنامه‌ریزی کنند. در چهل و چهار سال گذشته هرجا محدودیت ایجاد کردند ما قوی شدیم. ولی باید دقت کنیم جایی که دست گذاشته می‌شود حتما مهم است، استراتژیک است و باید ما قبل از دشمن کار کنیم و ضعف‌ها را برطرف کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: باید طوری عمل کنیم که به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم و آن هم مرجعیت علمی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار