معاونین سیاسی،امنیتی استانداری خراسان رضوی در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان:

استفاده از ظرفیت خیران مدرسه ساز در راستای ارتقای کیفیت آموزشی مدارس

مشهد (پانا)- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: توسعه فضاهای آموزشی توسط خیرین کار بی بدیلی است و می توان از ظرفیت خیرین مدرسه ساز در ارتقای کیفیت آموزش و تجهیز امکانات آموزشی مدارس نیز بهره برد.

کد مطلب: ۸۳۱۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ظرفیت خیران مدرسه ساز در راستای ارتقای کیفیت آموزشی مدارس

محمد رحیم نوروزیان در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان که امروز با حضور جمعی از مسئولین در محل تالار ابن هیثم پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد افزود: الگو گرفتن از خیرین مدرسه ساز و ورود آنان به عرصه های دیگر نظیر بهداشت، درمان و ساخت خوابگاه ها از برکات مجمع خیرین مدرسه ساز است.
وی اظهار داشت: وقفیات از دیرباز با عمران و آبادانی کشور گره خورده است و در کشور پر افتخار ایران از هزاران سال قبل امور خیر جاری و ساری بوده و با ذات و جوهره مردم عجین شده است.
نوروزیان تصریح کرد: به برکت وجود مضجع شریف رضوی در مشهد بیش از 20 سال است که مجمع خیرین مدرسه ساز از استان خراسان رضوی شکل گرفته است و امروزه به حول و قوه الهی این حرکت کشوری شده است.
معاون استاندار به حضور جوانان و بانوان در عرصه مدرسه سازی اشاره کرد و اظهار داشت: در سالیان اخیر اتفاق مبارکی که رقم خورده نگاه به مدرسه سازی تسری پیدا کرده است و نسل جدید بانوان و جوانان به خیرین مدرسه ساز اضافه شده است که امری بسیار پسندیده است.
وی افزود: مال و جان هر دو عزیز هستند و افرادی نظیر خیرین مدرسه ساز که از مال خود انفاق میکنند مصداق آیه شریفه "لَنْ تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَیْءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِیمٌ" هستند.
نوروزیان با اشاره به بند "م" تبصره 5 قانون بودجه کشور گفت: در این بند دولت مکلف است ده هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت تکمیل و تجهیز مراکز آموزشی توزیع کند و باید تلاش کنیم تا بتوانیم سهم استان از این اعتبارات را با استفاده از ظرفیت جذب نمائیم.
معاون استاندار در قسمت دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران اظهار داشت: شهید چمران به همراه امام موسی صدر قدم های زیادی در راه آبادانی لبنان برداشتند. با همت این دو عزیز شیعیان محروم لبنان از لحاظ سواد و امکانات آموزشی ارتقاء یافتند و کار شهید چمران نیز از جنس کار خیرین مدرسه ساز بود.
نوروزیان گفت: شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان ها در کنار خیرین مدرسه ساز قرار دارد تا با کمک آنان بتنواند بخشی از مشکلات آموزش و پرورش را حل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار